Monday, January 5, 2015

Anak Buahku Sayang

Semalam kami sekeluarga dikejutkan dengan berita bahawa anak saudara Mak Dara iaitu Adza Aniq tiba tiba sahaja diserang sawan.. Demam tidak apa pun tidak boleh diserang sawan.. kata ibunya iaitu adik mak dara, Adza Tuty mulut anaknya sampai berbuih buih dan matanya putih naik keatas..

Astarfirullahalazim.. Kami terus bergegas membawa aniq ke klinik berhampiran. Di klinik doktor yg merawat aniq pun mcm doktor pelatih atau budak baru up nak jadi doktor. Dia seakan blur je dengan kes Aniq ni.. Dia sendiri hairan macam mana boleh diserang sawan tapi tidak berpunca dari demam. Aikk dia boleh main hairan hairan pulak.. ni yang buat mak pulak yang jadi hairan.. Doktor tu akhirnya berikan satu preskripsi ubat untuk kami beli di farmasi sebab katanya di klinik tu takde ubat tu..

Kami bergegas ke farmasi dan di sana ahli farmasi pula yang hairan kenapa doktor berikan preskripsi ubat dalam kawalan macam tu pada kanak kanak sedangkan ubat tu sesuai kepada pesakit sawan dewasa.. aik kami jadi bertambah hairan.. rasa macam nak minta ubat untuk hilangkan hairan je kekdahnya.. kami decide untuk kehospital sahaja pagi ini .. Di sana ada doktor yang lebih  pakar untuk merawat Aniq bukan doktor yang pakai hantam kromo saja macam semalam..

Tolong doakan agar anak buah mak dara segera sembuh ya.. amin..