Tuesday, February 1, 2011

Bila Mak Dara Pakai Saree



Waaa akhirnya Mak Dara berjayo belajar pakai sari.. habis satu pekan Kerala Cochin Mak Dara berjalan dengan sari merah Mak Dara ni.. Nasib baik tak dak lembu menanduk Mak Dara hehehe.. Bila kita tengok orang pakai saree kita ingat senang je nak memakainya kan? kita ingat kain sari tu pusing pusing lilit satu badan..siap..well think again!! Pakai saree ni memang tak mudah macam kita fikirkan.. Kira macam satu jenis art juga cara memakainya.


Mak Dara tengah belajar cara pakai saree

Syukur alhamdullilah Mak Dara lega sesangat sebab semua khabar angin yang kata India ni kotor.. dan banyak penyakit semuanya hanyalah khabar angin.. India bukanlah seburuk yang kita sangka.. Orang orangnya sangat friendly.. kecuali few otto driver lebey kurang macam toot toot kat siam tu.. sebab banyak jugak yang kencing harga sewa .. tapi adatlah kan kat malaysia pun kalau nampak pelancong akan cekik darah kaw kaw..

Berbalik pada memakai saree. Alhamdullilah orang di Kerala Cochin India peramah dan baik baik adanya. Contohnya di kedai Mak Dara membeli Saree ni. Diorang siap tanya tahukah Mak dara nak pakai saree.. Bila Mak Dara tersengih diorang paham yang Mak dara mmg takde clue macam mana nak pakai. Tanpa diminta terus diaorang bukak kain sari dari plastik dan terus ajarkan pada Mak Dara. Memang pening juga tapi dapatlah tangkap sikit sikit caranya.


Mak Dara@ di Film Screening di SCRIPT SHORT FILM FESTIVAL


Mak Dara atas bot house

Lepas 2-3 hari dok try melilit lilit saree di badan akhirnya mak dara pandailah sikit pakai saree.. Apa lagi .. mau lebih sepuluh helai saree Mak Dara
borong. Dan merata tempat jugak yang Mak dara pergi dengan memakai saree ni..


kuch kuch hotta hai kat tepi sawah bersama hubby


3 comments: