Friday, February 25, 2011

Orang Melayu Bertatoo Salib


????????

Masyaallah... Memang terkejut Mak Dara semasa Mak Dara holiday ke S...... tempoh hari. Maunya tak. Mak Dara terserempak dengan dua orang melayu yang mengenakan salib. memang kompom diorang tu melayu..

Satu kes nampak di atas bas dimana wanita melayu tu pakai rantai bersalib bersama rakan rakannya. Malam pulak terserempak dengan seorang lagi remaja melayu tapi kali ni lagiiii dasyatttt.. Mak Dara terpaku bila terlihat betul betul dibelakang tengkuknya bertatookan Salib yang amat besar.. Kira penuh ler satu tengkuk belakang dia tu.



Mak Dara berjumpa dengan kawan mak dara yang merupakan orang tempatan di situ dan tanyakan hal ni. Dia kata kes macam tu memang banyak terjadi sejak kebelakangan ni dan ramai orang kita disana telah beralih agama. Terkejut beruk Mak Dara dibuatnya.

Hmm.. sebenarnya Mak Dara tak tahu samada nak tuliskan hal ni di blog atau tak sebab ya lah ini isu yang amat sensitif. Tapi apa yang Mak Dara tuliskan ni adalah dari pendapat Mak Dara aje.. takde kene mengena dengan yang hidup atau yang mati. tapi kalau entry kali ni panass sangat nanti Mak Dara removekan.

8 comments:

  1. bertatu pun dosa.. apa lagi tatoo tu dgn lambang salib...

    ReplyDelete
  2. pernah terbaca satu stmt dr org spore gak. dia kata 'even though i'm a malay, it doesn't mean i'm a muslim...'
    subhanallah....

    ReplyDelete
  3. suria: kann
    ArMie: yup ada byk lagi citer yg lg teruk dr ni bila Mak Dara sembang dgn kawan Mak dara tu.. tp tak berani nak statekan kat sini. satu perkara yang amat mengejutkan.

    ReplyDelete
  4. Remaja sekarang da ikut trend,dorang tak pk dosa da tu.

    ReplyDelete
  5. ape nak jadi diaorg nie..tah la dunia akhir zaman kot mak dara..cian diaorg xde didikan agama secukupnyer.. :)

    Meh singgah: Daphne Iking Peluk Islam!!

    ReplyDelete
  6. ehm.. harap2 dijauhkan kita dr perkara2 .. besar azabnya.. nauzubillah

    ReplyDelete
  7. ya mudah mudahan dijauhkan dari kita.. insyaallah..

    ReplyDelete