Wednesday, May 11, 2011

Perempuan beranak 9 dan bersuami 5

Sedih Mak Dara apabila salah seorang ahli keluarga Mak Dara menjadi mangsa terbaru kepada seorang Perempuan beranak 9 dan bersuami 5!! Yup memang betul apa yang anda baca tu.. Wanita ni mempunyai 9 orang anak .. Dan suami yang latest wanita ini adalah bekas suami ahli keluarga Mak Dara ni..

Ya memang ajal maut ditangan tuhan .. Mungkin dah takde jodoh nak buat mcm mana kan dan kami menerimanya.. Tapi apasal pulak wanita beranak 9 dan bersuami 5 ni dok hantar "benda"2 pada ahli keluarga Mak Dara ni lagi.. Sampai sakit teruk dibuatnya. Tak cukup dengan tu dia ugut nak suruh suami barunya tu rampas anak anak dari bekas isterinya ni.. Ishh buat apalah nak dijaga anak tiri sedangkan kesembilan sembilan anak kandung sendiri tak pulak dia nak jaga dan biarkan dengan keempat empat bekas suaminya tu.. Masyaallah..

Tak cukup dengan tu sekarang dalam proses untuk menghalau ahli keluarga Mak Dara ni dari rumahnya.. kenapalah kejam sangat.. Tak kesian ke pada anak anak kecil ni. Tak cukup ke dah rampas suami dan rampas kasih sayang seorang ayah kepada anak anaknya.. Masyaallah..

Takpe mungkin ini semua dugaan dari Allah swt.. Dan kami sekeluarga akan cuba hadapi bersama sama... Semoga dipermudahkan urusan perpindahan keluar ahli keluarga Mak Dara dan anak anaknya dalam sehari dua ini.. dan semoga anak2 kecil & ibunya yg teraniaya tu akan dilindungi, amin... Dan semoga Perempuan beranak 9 dan suami terbarunya yang ke5 ini mendapat pembalasan atas penganiayaan ini oleh Allah swt ...

13 comments:

  1. erkk...ya allah kenapalah ada gak manusia macam ni sekarang ni..macam-macam pesen kan sekarang ni

    ReplyDelete
  2. macam tahu jer cerita ni tentang siapa. Itulah manusia kak ida.. entah apa dendam dia pada ahli keluarga kak ida pun tak tahu tp mungkin sekali dia tak tgk org tu susah selagi tu dia tak puas hati walau org tak menyusahkan dia pun. apapun doa orang2 teraniaya Insyaallah termakbul.. so byk2 kan berdoa.

    ReplyDelete
  3. kenapalah skrg ni makin lama makin pelik dan makin dh rasa xselamat.. apapun kena banyak berdoa dan berusaha supaya semuanya baik2 spt dulu kala

    ReplyDelete
  4. CutieIntan : memang menduga kesabaran betul dengan perbuatan macam ni kan sis..

    aRe-PeaK: ader...

    Suria: yup.. memang kak ida rgh cerita pasal kak .... kesian dia kan.. dah banyak dia bersabar tapi perempuan tu masih tak puas hati.. petang karang kak ida dah nak kena tolong packing barang2 diaorang... yg kesiannya anak anak yg tak tahu apa apa :(

    ReplyDelete
  5. sEDIHNYER KAK... kak ieb terbayang nasib ahli keluarga akak ngan anaknya tu... adeh banyak sangat saya dengar kes cam nie.. kenapa manusia bertambah kejam yer... tak takut ker dengan balasan akhirat.. Nauzubillahiminzalik.. IEb sangat prihati pada orang yang senasib ngan ahli keluarga akak tu

    ReplyDelete
  6. apa la nak jadi..manusia ni memang penuh dengan hasad dengki la..kesian kat anak-anak yg masih kecil tu..takde perasaan ke?bangga sgt bila berkawan dengan setan...haiih..

    ReplyDelete
  7. lah.. dia buat perangai lagi ke? geramnya. siap hantar benda2 bagai. meroyan betul betina tu.

    ReplyDelete
  8. aik.. ada gak orang cam tu kan zaman sekarang ni.. memang xde hati perut langsung.. maybe ne sebab syaitan dah menguasai dieri die la tu... hope keluarga mak dara tabah menghadapi cabaran hidup ni yerk

    ReplyDelete
  9. naper yer sesama perempuan nak bergaduh...nak berdengki...bertindak kejam...semoga ahli keluarga mak dara tu tabahkan hati, sabar dgn segala dugaan ni dan moga perempuan tersebut mendapat pembalasan yg setimpal nanti

    ReplyDelete
  10. Si suami tu tak sedar ke?Kalau anak dara takpe jugak ni dah anak 9!

    ReplyDelete
  11. kurang ajaq nama dia tu??? mcm nakharamjadah perangai. Dh la amik laki org xsedaq diri plak tu..La ni nk amik HARTA laki baru tu plak??? isskkk mcm penah ku dgq crita mcm ni. Yg ni bukan ppuan tapi betina!! [geram sungguh makLady dgq....]issskkk!! sabaq bnyk2 noo...kita yg teraniaya ni ALLAH lindungi INSYAALLAH..

    ReplyDelete