Thursday, June 23, 2011

TNB Hutang Dengan Mak Dara?

Memang terkejut dibuatnya... Memang sangkaanku tepat belaka.. Apa yang tepat? Haa meh mak Dara nak habaq mai.. Dalam minggu lepas orang dari TNB datang kerumah Mak Dara.. Mak Dara cemas jugak ingatkan diorang nak potong api tp bila pikir pikir balik baru aje pegi bayar bil haritu.. Maka Mak Dara pun tanyalah apekehenye diorang datang ushar ushar meter depan rumah Mak Dara tu.. kata salah seorang pegawai TNB tu yang mereka nak tukar meter lama di rumah Mak Dara tu.. Bila Mak Dara tanya kenapa, katanya ada aduan tentang kerosakkan meter.. Maka mak dara dengan separuh faham dan separuh tidak tu membiarkan kedua mereka melakukan tugas mereka.. Setelah selesai mereka bersurai.. Maka bermulalah meter letrik terbaru di rumah Mak Dara ni..

kalau nak tahu bil elektrik di rumah Mak Dara ni tak pernah kurang dari RM250 sebulan.. Nak tahu berapa bil letrik yang Mak Dara terima hari ni setelah menggunakan meter baru? Cetengok dibawah..


Nampak tak?? Haaaa jangan betulkan mata anda.. memang betulll angka tu.. Kini setelah meter baru dipasang bukan Mak Dara berhutang dengan TNB tapi TNB yang berhutang RM709.50 dengan Mak Dara.. Memang tepat sangkaan Mak Dara tentang meter lama tu.. Memang rosak!! Selama 4 tahun Mak Dara tinggal di rumah ni selama itulah kami tertipu dengan meter rosak tu.. So pada kengkawan yang rasa bil letriknya agak tak munasabah bawak bawak le ke TNB dan minta di periksa ye.. Kalau tak naya kita....

7 comments:

  1. oiii.. bleh plak jadi cam ni ekk...

    ReplyDelete
  2. tu lah tu.. tak pernah plk dengar kes macam ni.. tp itu lah yg terjadi pada mak ...

    ReplyDelete
  3. diorang refund balik tak rm709.50 tu? kalo diorang tak refund & diorang kira as rebet je, tunggu je yg negatif tu dah jadi positif baru start bayar bil. rasanya dekat 2 tahun le kot Adza tak perlu bayar bil letrik. :D

    ReplyDelete
  4. Yup dikira sebagai rebate.. maknanya kena habiskan dulu tujuh ratus tu then baru mula bayar bil balik.. hehe

    ReplyDelete
  5. wah,ini sangat bagus...hehehe jimat tu...

    ReplyDelete
  6. jimat2..
    berbulan2 jimat tu.. ;)

    ReplyDelete