Friday, October 28, 2011

Perempuan Mengandung? So What?

Perempuan mengandung? So what? Ya itulah yang mungkin berada di kotak fikiran penumpang yang menaiki monorail bersama mak dara dan adik Mak Dara petang tadi.. Mereka buat buat tak nampak aje yang adik Mak Dara yang sarat tu berdiri di depan diorang.. Kot kotlah nak bertanya atau memberikan tempat duduk kepada adik Mak Dara yang tengah sarat tu untuk duduk tapi.... ADOOOO!! Buat buat sembang dan buat buat tak nampak lagi adelah... 



Mak Dara dan adik Mak Dara bukannya marah pada mereka mereka ni tapi rasa lawak pun ada.. Sampai ada sorang penumpang yang betul betul berada di depan adik mak Dara tu terus buat buat sibuk tengah telefon lah.. Kata adik Mak Dara dia pun tak kisah kalau tak diberikan tempat untuknya duduk.. Bukannya dia tak boleh berdiri... Kami hanya mampu tersenyum tengok riaksi mereka tu..

Hairan jugak kan takkan le takde sorang pun kesian pada ibu ibu yang mengandung seperti adik mak dara ni ye.. Hmm walau apa apapun Mak dara harap mereka mereka itu jika ada antara keluarga mereka yang mengandung tidaklah terima layanan seperti yang berlaku pada adik Mak Dara tu ye..


7 comments:

  1. uih, sampai macam tu sekali..inilah reality kehidupan..

    ReplyDelete
  2. sabor jelahh...macam2 ada dalam dunia ni...xg2??

    ReplyDelete
  3. mak sy pernah alami..dulu2 sy slalu naik bas utk ulang alik keja..time tu pregnant..mmg depa wat tak tau je utk kasi seat kt kita...kesian kan..

    tp skrg ni lagi la..rasanya dh krg org yg prihatin dan bertimbang rasa utk org lain..maybe realiti utk maju kot..sekadar berkongsi..

    ReplyDelete
  4. napa la mak dara tak amik gambar manusia yang kat depan tu...biar feymes sikit..hahahaha

    ReplyDelete
  5. manusia sekarang terlalu pentingkan diri,malu dengan gelagat rakyat kita skrg,langsung tak prihatin,.aritu bella pernah naik monorail and ade pompuan yang tgh sakit berdiri,tapi tak de sape pun yg concern dgn dia,lastly ade sowrg foreigner bgn n terus bg tempat duduk dia kat perempuan tu,.;(

    ReplyDelete
  6. saya pernah dalam train bg ibu mengandung tempat duduk.. tp pompuan tu sombong giler.. pandang muka sy pon x, cakap time kasih pon x.. tp xpe. sy xkecik ati pon...

    ReplyDelete
  7. buat baik di balas baik.... tapi seelok2nya kerana allah... memang rakyat malaysia dah semakin kurang prihatan...

    ReplyDelete

THE ZISTERS @ ASTRO AWANI

Mak Dara @ IKLAN MAYBANK