Monday, December 5, 2011

Puasa Di Bulan Muharram


Barang siapa berpuasa pada 9-10 Muharram itu seolah-olah ia telah melakukan ibadah selama 2 tahun, dan siapapun yang mengingatkan orang lain hal ini seolah-olah ia telah melakukan ibadah selama 80 tahun. اِ نْ شَآ ءَ

Teringat lagi zaman kecik kecik dulu selalu buat bubur asyura dengan Ibu Mak Dara.. Sekarang dah tak ingat dah macam mana membuatnya.. Hmm kat mana ek yang ada jual bubur ni hehehe.. Kalau korang ada kemusykilan tentang puasa Asyura ni, boleh la refer Soal Jawab Puasa Asyura ni ye.


6 comments:

  1. nak share jugak lah. sama2 dapat pahala :)

    ReplyDelete
  2. sedapnya bubur asyura!
    rasanya dah bertahun tak makan..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum mak dara...moga kita dpt melakukan puasa dibulan Muharram ini kn...sama2 kita mendapat pahalanya...:)

    ReplyDelete
  4. selamat berpuasa ye mak dara.. dapat pahala.. berat badan pun leh kurang siket.. tp pas berbuka, cnfirm 3 kali ganda.. haha

    ReplyDelete
  5. selamat berpuasa :] semoge dpt pahala penuh sbb puasa...sye takleh puasa sbb masalah bibir..kene minum air byk -_-

    ReplyDelete