Tuesday, December 27, 2011

KENTUT... Di mana harus dilakukan?

KENTUT... Sebenarnya adalah aktiviti yang bagus untuk kesihatan.. Membuang angin dalam badan.. Kalau tak buang angin karang badan jadik macam belon pulak kan.. Dalam definisi perubatan, kentut adalah sebahagian daripada lebihan gas dalam perut atau usus. Ada kala lebihan gas ini menyebabkan anda berasa tidak selesa seperti perut kembung, sendawa atau kentut. Kebanyakan orang melepaskan gas berlebihan ini 14 kali sehari, tidak kiralah sama ada sebagai kentut atau sendawa. Tapi persoalannya sekarang Di Mana Anda Kentut? Di tempat awam kah?

Di hadapan teman teman atau keluarga kah?


atau kentut secara sembunyi sembunyi


Jadi anda dalam kategori yang mana satu... Yang kentut di khalayak awam ke, Yang kentut hanya dihadapan teman dan keluarga ataupun anda yang pemalu dan mencari pot yang agak jauh untuk kentut? Sebaik baiknya tu di dalam kategori yang ketiga tu lah ye.. Cuba le carik pot yang jauh dari orang sebelum anda melakukan aktiviti anda tu.. Jadi kurang sikit pencemaran bunyi dan udara ye tak.. Hehehe

Makanan penyebab kentut
  • Kacang
  • Sayur-sayuran seperti brokoli, kubis, tauge, asparagus.
  • Buah-buahan seperti pear, apple dan peaches.
  • Minuman bergas dan ada kalanya jus buah-buahan
  • Produk tenusu seperti keju, ais krim, bijirin.

  • Waduhhh macam mana boleh sampai ke topik kentut pulak mak petang ni ek hahahaha.
    (pic by Google)


    9 comments:

    1. heheeh.... kentut ke? lariiiiiiiiii

      tak mahu dekat2...

      p/s: entri menarik ni..

      ReplyDelete
    2. kentut kalau ditahan sgt bahaya, lebih baik dilepaskan hehehe secara perlahan-lahan di tempat yg sunyi :D

      ReplyDelete
    3. hehe, farz pun ada buat entri kentut...:P

      http://fadazaz.blogspot.com/2011/12/kentut-dan-kamu.html

      ReplyDelete
    4. kentut dalam bilik air rumah sendiri paling best.. kepuasan tidak terhingga :)

      ReplyDelete
    5. sembunyilah kak! malu aih nak kentut depan orang...heheheee

      ReplyDelete
    6. dairy products pon ley buat kentut2 rupanya... hehe baru tahu~

      ReplyDelete
    7. assalamualaikum mak dara...wah n3 menarik la ni ada sesiapa yg nak kentut bagi tahu yer...:)

      ReplyDelete
    8. plup plup plup...hahhaa..itu namanya kentut dalam swimming pool.. ;p

      ReplyDelete
    9. Alamak tension tol baca thru fon ni.x tahula cmnt tadi lepas ke x ..
      Suka la entry kentot ni mak dara..
      Hahahah


      Rindu lama x jengah sini

      ReplyDelete