Friday, June 24, 2011

Kenangan Bersama AC & Saiful Apek

Tengah layan tengok MAHARAJALAWAK final ni tetiba Mak Dara teringat kenangan Mak dara dan adik beradik Mak Dara D'ADZA pernah ke rancangan AC DISINI suatu ketika dulu bersama big boss saiful Apek dan Angah Rajalawak... 

D'ADZA sedang diinterview oleh Abg AC.. ;-)

kakak Mak Dara Adza Yanie sedang menjawab soalan dari abg AC

Mak Dara paling kiri bersama adik adik Mak Adza Tuty & Adza Rina

Abg AC sedang promot album saiful Apek & family.. 

Mak Dara paling kiri hehehe tengah menyanyi bersama D'ADZA dan berduet dengan Boss Saiful Apek..

Dapat bertemu dan masuk dalam rancangan AC DISINI memang antara kenangan termanis dalam hidup Mak Dara.. Abang AC memang sporting dan memang besttttt.. Selama recording episod tu kami memang tak kering gusi dengan keletahnya... Simple the best memory ever hehehe

JOZAN Pasti Jadi Juara MAHARAJA LAWAK Malam Ni =)

Wahhh macam ahlil nujum pulak Mak Dara malam ni. Maunya tak.. Maharaja Lawak Final belum bermula dan akan bersiaran langsung pukul 10 malam karang tapi Mak Dara dah cakap JOZAN yang akan juarai MAHARAJA LAWAK malam ni kan hehehe..Mak Dara cakap macam tu sebab Mak Dara memang minat dengan gandingan hebat Johan dan Zizan ni..


Tak sabar Mak Dara nak tengok persembahan Zizan dan Johan pada pertandingan akhir Maharaja Lawak Malam ni.. Mudah mudahan diorang menang.. Tapi kalah ke menang ke tak kisah ler.. yang penting Raja Lawak dapat mencungkil bakat bakat baru yang bagus bagus bagi mencari pelawak pelawak pada zaman ini kan..

Tapi ini semua pendapat Mak Dara aje yer.. Pada yang meminati peserta yang lain jangan hangenn dengan Mak Dara pulak yer hehehe.. Jom sokong kesemua mereka yer.. Jangan lupa tnton MAHARAJA LAWAK FINAL kejap lagi ye.. Jommmmmm!!!!

Jangan Menulis Bila Dalam Keadaan Marah

Ini berlaku pada Mak Dara hari ini.. hari ini dan semalam beberapa insiden benar benar telah menguji tahap kesabaran dan keimanan Mak Dara.. Pada mulanya semuanya Mak Dara tuliskan segala isi hati Mak dalam entry itu.. Segala kekecewaan.. kemarahan dan segala kesedihan telah mak masukkan dalam entry tu... Namun syukur alhamdullilah.. Mak masih waras dan dapat mengawal perasaan dan emosi mak itu..

Memang jika kita dikaburi dengan perasaan marah segalanya tidak kita peduli lagi asalkan dapat melepaskan segala amarah.. namun mak bersyukur pada tuhan kerana mak masih dapat berfikir dan terus mendelete entry itu.. Ini bukannya satu jalan penyelesaian.. Ia pasti akan menambahkan lagi perbalahan.. 

Mak terima semua ini sebagai satu dugaan dari allah swt.. dan mak redha.. dan alhamdullilah semuanya kembali tenang kini.. Jadi... pada yang mengalami hari buruk "bad day" jangan dan jangan melampiaskan api kemarahan dalam blog atau dimana jua.. kerana kesannya akan terkena pada kita jua nanti.. Tawakal semuanya kepada allah dan banyakkan doa semoga allah dapat melindungi kita dari segala keburukan insyaallah..

V.I.B ~ Very Important Bloggers

Anda seorang blogger? Maka anda adalah VERY IMPORTANT BLOGGER...

V.I.B  ~ Very Important Bloggers Club

ADZA COOKIES & HAMPERS

Haaaaa.... jangan tak tau.. Mak Dara sekarang tengah menjoinkan diri dalam business adik Mak Dara , Adza Tuty.. Business apa? Busines buat hamper raya.. jangan terkejut.. Memang le raya jauhhhh lagi.. Puasa pun belum kan.. Tapi oleh kerana semangat yang berkobar kobar maka kami mula awal hehe.. Nak tengok hamper raya kami? Jap kasi upload hehe..


Code: ADZA HAMPER 1
RM19
1 Bekas Kuih
Kuih boleh dipilih dari 14 jenis

Code: ADZA HAMPER 2
RM49
1 botol kuih Tart Apple
1 botol kuih Sakura
1 botol kuih Black Forest
1 Bakul beserta hiasan

Code: ADZA HAMPER 3
RM85
1 kotak kuih Sakura
1 botol kuih Black Forest
1 botol kuih Brownies
1 Bakul beserta hiasan

Code: ADZA HAMPER 4
RM115
1 kotak kuih Tart Apple
1 kotak kuih Sakura
1 kotak kuih Brownies
1 kotak kuih Black Forest
1 Bakul beserta hiasan

Code: ADZA HAMPER 5
RM 150
1 kotak kuih Tart Apple
1 kotak kuih Sakura
1 kotak kuih Brownies
1 kotak kuih Black Forest
1 kotak kuih Toasted
1 kotak kuih Hawaian
1 Dulang kayu berukir beserta hiasan

Code: ADZA HAMPER 6 (side tepi)
RM 170
1 botol kuih Tart Apple
1 botol kuih Sakura
1 botol kuih Brownies
1 botol kuih Black Forest
1 botol kuih Toasted
1 botol kuih Hawaian
1 kotak kuih Cuscuden
1 kotak kuih Chocolate Oat
1 kotak kuih Hazel Ball
1 Dulang kayu berukir beserta hiasan

Code: ADZA HAMPER 7
RM 200
1 botol kuih Tart Apple
1 botol kuih Sakura
1 botol kuih Brownies
1 botol kuih Black Forest
1 botol kuih Toasted
1 botol kuih Hawaian
1 kotak kuih Cuscuden
1 kotak kuih Chocolate Oat
1 kotak kuih Hazel Ball
1 Dulang kayu berukir beserta hiasan

Code: ADZA HAMPER 8
RM 220
1 Kotak besar kuih Tart Apple
1 botol kuih Sakura
1 botol kuih Black Forest
1 botol kuih Hawaian
1 botol kuih Hawaian
1 kotak kuih Cuscuden
1 kotak kuih Chocolate Oat
1 Dulang kayu berukir beserta hiasan

Haaaaa.... Ok tak.. kalau ada nak tanya atau nak pesan sila silalah ke blogshop kami @ http://adzashop.blogspot.com/ ye hehehe

Jangan terlalu selesa..

Semakin hari berlalu semakin aku memahami akan erti kehidupan.. Mungkin pendapatku berlainan dari pendapat orang lain.. Tapi inilah yang ku rasa...

jangan terlalu selesa dengan apa yang kita ada..
kerana pasti akan ada yang tidak selesa melihat apa yang kita miliki itu..
jangan terlalu selesa dengan kebahagian yang kita kecapi
kerana akan ada yang tidak selesa melihat bahagia yang kita nikmati..
jangan terlalu selesa dengan masa depan..
kerana pasti ada yang cuba mengambil kesempatan untuk mengubahnya...

makanya jangan terlalu selesa sehingga kesemuanya terlepas hilang begitu saja.....

Kawan Makan Kawan

Hati hati dengan spesis seperti ini.. Memang susah nak mengenali mereka mereka ini.. Tapi bila dah terkena baru tahu .. mak dara tahu sebab mak dara baru terkena... Ingatkan kawan tapi sebenarnya musuh dalam selimut... Kenal keluarga.. kenal semuanya tak semestinya kenal hati budinya... Sebaik saja kita leka dia terus menikam belakang tanpa belas kasihannya... Pasti kau gembira melihat aku sengsara.. pasti kau berpesta melihat aku derita.. sesungguhnya tuhan itu maha mengetahui apa yang kau lakukan....