Friday, July 8, 2011

Abang hidung comel…I Follow

Malam ini bermulalah rancangan Salih Yaacob Show…I Follow .... Mak teringin jugak nak tengok apa yang bakal dihidangkan dalam rancangan yang di hoskan oleh Abang hidung comel ni hehehehe

pic dr acik google

Pada peminat dan yang menjadikan Abang hidung comel ni sebagai Idola anda jangan lepaskan peluang untuk menonton rancangan ini yang sedang keudara sekarang ye.. =)

Pelancong Takut Untuk Datang Ke Malaysia.. Tahniah!!!

Adesssss.. Sebenarnya Mak Dara memang malassssssssssssssss sangat nak tulis isu isu macam ni.. Tapi dek kerana geram maka Mak nak tulis jugak... Tiga hari lepas teman Mak Dari Saporro Jepun Midori Tamate telah datang ke Malaysia.. Dia ni penggiat filem di Jepun.. Katanya setibanya dia di Malaysia dia seronok melihat kepelbagaian bangsa , agama dan adat adat yang terdapat di negara kita ni.. memang bangga la mak bila dengar kan.. Sapa tak bangga.. Katanya dia gembira mengambil keputusan ke Malaysia selepas dengar cerita dari Mak tentang keindahan dan kecantikan Malaysia masa Mak ke Saporro beberapa tahun lepas . 

Tapi semalam tiba tiba Midori bertemu Mak dan suami di majlis pelancaran KLIS dan memberitahu bahawa dia akan ke Melaka pagi tadi.. Bila ditanya kenapa,  katanya dia takut untuk berada di KL pada hari Sabtu atas berita yang didengar dari teman2nya di sini.. Katanya lagi.. Mak tak pulak ceritakan hal ni masa di Saporro dulu.. Gulp.. Tak tertelan air liur mak tu wahai anak anakku sekalian... Macam mana mak nak jawab.. Puaslah somi mak jawabkan dengan menceritakan apa yang sebenarnya yang berlaku.. Namun oleh kerana dia kelihatan benar benar risau akan keselamatannya maka Mak dan suami mak pon bersetuju dengan keputusannya untuk keluar dari KL pada tarikh "panas" tu.. tapi katanya dia kemudian akan terus ke Singapura dan Thailand untuk meneruskan percutiannya di mana dia akan merasa lebih selamat di sana.. Tak habis di situ kini teman mak di Brunei pulak . Mak malas nak terangkan apa kata uols baca ke lah ye..



Bagi mak politik adalah hak masing masing.. Mak tak kisah kau nak sokong atau bangkang itu pilihan msg2 tapi jangan sampai memburukkan negara sendiri dengan tindakan yg dibuat tu. Betapa ramai pelancong takut untuk datang ke Malaysia sekarang ni..kita sendiri boleh nilaikan pandangan mereka terhadap negara Malaysia sekarang. renung renungkan lah... Haaaaaaaaaa semputt..

Selesai Sudah Pelancaran KLIS


Syukur alhamdullilah.. Akhirnya selesai sudah pelancaran Kuala Lumpur International Short Film Festival 2012 yang bertempat di The Rootz Rooftop Lot 10. Moh tengok gambar gambar sekitar majlis tu nak.. ngeee

Suami mak @ the event

Mak at the event

Dato Mohd Sidek Khalid merasmikan pelancaran KLIS

Sesi soal jawab bersama wartawan

sempat lagi curik2 posing masa tengah bz hehe

Dari kiri kak Rozie, Adza Tuty, En Yusof Kelana, Adza Rina dan mak

dari kiri Adza Rina, suami mak Martias Ali, Adza Tuty dan Adza Emie

mak bersama suami dan Pn Roslina

Suami Mak sedang diinterview oleh wartawan dr Berita Awani

Sesi bergambar bersama wartawan

Sebelum berlangsung acara ini hujan bukan main lebat lagi di KL membuatkan kesemua kami gabra takut takde yang datang namun syukur alhamdullilah hampir kesemua jemputan menghadirkan diri walaupun terpaksa meredah jamm dan hujan lebat. 

Rupa rupanya tengah sakan mak menulis sekarang ni, suami mak baru je dapat call dari kawannya menyatakan yang temuramahnya semalam telah ditayangkan dalam berita ASTRO AWANI semalam.. Aisehhhh melepas le nak tengok hehehe.. Takpe tunggu surat khabor punya write up le nanti hehehe

Kepada penganjur festival ini iaitu suami mak Martias Ali, Encik Yusof Kelana dan Encik Jurey Rosli tahniah diucapkan.. It was a great launch and a great event.. Kepada Kak Rozie, Fendi, adik adik mak iaitu Adza Tuty, Adza Rina dan Adza Emie yang tengah "memboyot" itu jutaan terima kasih kerana sudi membantu bagi menjayakan majlis ni.. jasamu ku kenang.. =)