Thursday, July 28, 2011

Main Bola ke Main jatuh jatuh?

Kejap ye.. Mak konpius jap.. Meh mak check balik game yang mak tonton kejap tadi sama ada perlawanan bola sepak ke perlawanan jatuh jatuh.. Adessss tension betul.. Sikit sikit jatuh.. sikit sikit jatuh... Jatuh sikit sikit... Baik main masak masak kalau macam tu.. gerammm tul la.. grrrrrr....

pic oleh acik google

Walau apapun.. Mak tetap bangga dengan Harimau Malaya.. tak perlukan "lakonan" ataupun "sandiwara".. U play with all your heart and with pride! kuddos.. terbaekkkkk... Sorry ye Mak emo sikit malam ni.. ni yang nak kena makan lagi ni hahahaha 

Jangan Jadi Macam Budak Budak Boleh Tak?

Adoiiii... geramnya Mak Dara tatkala melihat perlawanan antara Malaysia melawan Singapura untuk separuh masa pertama tadi.. Bukan.. Mak tak geram pada pemain negara kita ataupun pemain dari negera jiran.. Tapi yang mak geram kepada penonton yang gunakan laser sebentar tadi.. Adoyaiiiiiii....

gambar oleh acik google

Jangan Jadi Macam Budak Budak Boleh Tak? Tak kisah le penyokong mana yang mencacatkan suasana tu tapi tak cool la.. Be a grown up la... Ni bukan main kat kawasan sekolah ke atau perlawanan antara jiran tetangga ni perlawanan untuk ke peringkat antarabangsa.. Kemonnnn laaa.. Kemonnnn... waaa emosional pulak mak tengok game ni sambil mulut menyicah kepok lekor dengan sos cili ni ahaks...

HARIMAU melawan SINGA

Wahhhhhhhhhhhh stop everythinggggg!!! pertemuan antara Harimau dan Singa iaitu Malaysia VS SINGAPURA telah pun bermulaaaaaa!!!



Tak kisah le siapa menang atau siapa yang kecundang namun HARIMAU MALAYA tetap menjadi pojaan hatiku.. alamak tangan tak boleh nak fokus untuk meneruskan lagi sebab mata dah terpaku di kaca TV karang ntah apa apa huruf  dan perkataan yang keluar karang hehe... Go Go Go HARIMAU MALAYA... grrrrrrrrrrr aaaauuuummmmmm

Mak Dara dan Somi @ Majlis Pra Pelancaran Festival Filem 24

Baru baru ini berlangsunglah majlis pra pelancaran Festival Filem ke 24 yang bertempat di Karang kraf Kuala Lumpur.. Mak Dara dan somi mak, Martias Ali turut menghadirinya.. Somi Mak Dara juga merupakan salah seorang dari komiti yang terlibat dalam festival filem kali ini.



Mak dan somi

 para artis yang hadir ke pra pelancaran itu

 Encik Jurey Rosli Presiden PTVM, President Gafim, 
dan Pengerusi Festival Filem Malaysia ke 24

 Mak Dara bersama bersama teman Mak iaitu Zay Dato Basalie 
(isteri kepada presiden Gafim dan pengerusi Festival Filem Malaysia ke 24)

Kiranya memang meriah le pra pelancaran festival pada malam itu. Lebih 500 hadirin yang datang ke majlis itu.. Itu baru pra pelancaran.. belum pelancaran yang sebenar.. belum hari festival filem tu lagi.. pasti meriahhhhh FFM ke 24 ni nanti kan.. Insyaallah..Di bawah antara senarai pencalonan untuk FFM24

Berikut ini senarai pencalonan yang diterima untuk FFM24 sehingga 25 Julai lalu.
Astro Show/Double Vision
1. Sini Ada Hantu
Skop Production
1. Khurafat
2. KL Gangster
MDAG Marketing
1. Libas
Metrowelth
1. Kembar Siang
2. Kongsi
3. 321 Cinta
4. Sekali Lagi
5. Flat 3A
KRU Studios
1. Hikayat Merong Mahawangsa
2. Karak
Lineclear Motion Picture
1. Ratu The Movie
2. Raya Tak Jadi
Tayangan Unggul
1. Cun
2. Tolong Awek Aku Pontianak
Tayangan Unggul/Hanmania
1. Seru
Cineworks
1. Dilarang Masuk
Excellent Picture
1. Senjakala
Primeworks Studio
1. Penunggu Istana
2. Nur Kasih The Movie
3. Klip X 3GP
Galaksi Seni
1. Momok Jangan Panggil Aku
White Merpati Ent.
1. Rasuk
Cinematic Picture
1. Karipap-Karipap Cinta
Empat Semudra Plantation
1. Al-Hijab
Genius Parade
1. Sumpahan Puaka
Artistik Picture
1. Toyol Nakal
Pengedaran J.A.S
1. ...Dalam Botol

Tahniah mak ucapkan kepada kesemua yang menjayakan majlis yang gemilang ini ya.. 

BEN ASHAARI CARI BLOG ..CEPAT !

Santai Bersama BEN ASHAARI

Jom join segmen terbaru Adik Ben Ashaari.. Mari kita menjawab soalan... Kata ben "Tulis apa saja dalam tu.. Apa yang korang tulis , insyaAllah akan dijadikan soalan oleh aku" .. hmmm apa yang Mak nak tulis... Mmm mak nak tulis yang keje mak ni jika diikutkan dalam wayang kulit  tukang karut atau pada zaman sekarang penulis skrip.. rasanya itu aje lah kot...

Nak join klik di SINI ye

Doakan Kebahagiaan Mereka...

Sana sini panas menceritakan kisah mereka... ada yang bersimpati tidak kurang juga yang menghentam... Dulu Mak juga tidak terlepas dari mambaca dan menulis kisah kisah yang menjadi topik panas. Namun bila terkena kepada ahli keluarga sendiri.... keadaan berubah.. Sedih dan terharu bila membaca tentang apa yang ditulis tentang mereka...

Namun itu adalah asam garam orang bercinta.. Ada pasang surutnya... Semua mengalaminya atau bakal mengalaminya. Walau apapun yang telah atau bakal berlaku Mak Dara ingin mendoakan semoga mereka tabah mengadapi dugaan ini.. Semoga percintaan mereka kekal selama lamanya. Doakan kebahgian mereka ya.... sesungguhnya... Allah swt tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olenya...