Monday, August 1, 2011

Diari Ramadhan

Pejam celik pejam celik Ramadhan tiba lagi.. Rasa macam baru je sambut raya kan begitu pantasnya masa berlalu kini kan. Menjelang bulan puasa yang Mulia ni Mak tetiba mendapat satu idea untuk membuat DIARI RAMADAN.. Ye lah dulu dulu mak takde blog tapi tahun ni Mak dah ada blog maka Mak bercadang nak menulis ala ala diari apa yang berlaku dan apa yang mak buat sepanjang bulan ramadan kali ini.. Amacam ok tak? =)


HARI PERTAMA Ramadhan 1432H

Pada hari pertama pada bulan puasa tahun ni Mak dari pagi lagi agak sibuk dek kerana bibik mak cuti, Mak kena siapkan juadah untuk bersahur seorang diri. Walaupun jenuh jugak nak mengejutkan 4 orang anak mak untuk bersahur namun dengan bantuan somi mak anak anak mak bangun jua akhirnya. Setelah bersahur mak terus siapkan pakaian sekolah anak anak dan tepat pukul 7 pagi anak anak kesekolah. 

Di tengah hari Mak siapkan tempahan hemper untuk seorang pengarah terkenal iaiatu En Jurey Rosli dan terus menghantar ke Astro yang bertempat di Wisma Penyayang Bukit jalil. Masa nak balik tu makkk aiii jemmm gila ambil masa lebih 2 jam untuk sampai kerumah. Bila sampai kerumah somi mak ajak ke bazaar ramadhan. Hari pertama ni kurang rasa nak membeli sangat maka kami beli ala kadar ajelah.. Syulur alhamdullilah dah selesai berbuka dan kini mengupdate semuanya di entry ini.. hmmm karang karang je mak uploadkan gambor2 mak di astro dan di bazaar ramadan tu ye... Sehingga ketemu lagi esok..

jom le join buat DIARI RAMADHAN ni.. jommmm