Monday, December 5, 2011

Puasa Di Bulan Muharram


Barang siapa berpuasa pada 9-10 Muharram itu seolah-olah ia telah melakukan ibadah selama 2 tahun, dan siapapun yang mengingatkan orang lain hal ini seolah-olah ia telah melakukan ibadah selama 80 tahun. اِ نْ شَآ ءَ

Teringat lagi zaman kecik kecik dulu selalu buat bubur asyura dengan Ibu Mak Dara.. Sekarang dah tak ingat dah macam mana membuatnya.. Hmm kat mana ek yang ada jual bubur ni hehehe.. Kalau korang ada kemusykilan tentang puasa Asyura ni, boleh la refer Soal Jawab Puasa Asyura ni ye.


Miss Equador - Ratu Bumi

Wahhhhh lambat betul Mak Dara tidur malam ni.. Bukan sebab buat skrip.. bukan jugak sebab dek insomnia tetapi sebab sakan layan menonton rancangan MISS EARTH 2011 yang berisiaran di STARWORLD Astro.. Tak tahulah siaran ulangan ka apa.. Tapi rasanya berzaman jugak Mak tak layan miss miss Earth ke world ni.. So malam ni mak layan aje lah.. Fuh nasib baik somi Mak Dara tengah sibuk menulis skrip filem barunya tu.. kalau dia tengok Miss Earth ni tadi kompom ke laut le kejenya tu hehehe... Semua peserta memang cantik cantik belaka.

Dan pemenang MISS EARTH 2011 telah jatuh kepada Miss Equador!!

Miss Equador dipakaikan tiara Miss Earth oleh bekas Miss Earth 2010


Tahniah kepada Miss Equador kerana menjadi RATU BUMI 2011..