Wednesday, January 4, 2012

Dialog Orang Gemuk Dan Orang Kurus

Dialog dialog ini selalu diucapkan oleh segelintir orang . Terutamanya jika si slim melim bertemu dengan temannya yang ala ala gebuuu gitew...


Situasi ni selalu berlaku pada Mak Dara.. Waduhhhhhh sakit hati pon ada .. Tapi selalunya mak sengih aje dan jawap... tak lah tak pregnant.. Memang gemuk sikit semenjak dua menjak ni.. Entah le kenapa.. Tapi memang tengah nak kuruskan badan.. Dan bla bla bla lagi jawapan yang diberikan bagi mengawal kemaluan yang amat itu... Pernah tak anda berada dalam situasi tu? Hmmm sedih kan...

Kenapa nampak orang yang gemuk je mesti nak tanya soalan soalan yang sensitif begitu ek? Bagaimana kalau yg slim slim tu pulak rasa bila yang si comel tanya seperti dibawah?


Pasti hati sedikit sebanyak akan terguris kannn... Oleh itu apa kata kalau bertemu dengan rakan atau keluarga bertanya lah soalan soalan yang tidak begitu sensitif.. Tanyalah pasal kucing peliharaan ke.. Dah makan ke belum ke.. Pasal pokok bunga ke.. Pasal resepi ke... Mungkin pada mereka perkara itu biasa.. Tapi bagi orang yang bersaiz dua pintu peti ais macam mak memang terasa bisanya..

Tapi bila dipikiorkan balik jika semua orang sama aje.. semua pun sepesennnn aje.. Mana keunikkannya.. Lagipun nanti siapa nak beli baju XXL yang dijual kat giant tu.. Siapa nak beli ubat kurus Dr Rozmey tu .. Siapa nak bayar yuran yuran gym kat celebrities fitness tu? haaaaa kauuu meroyan mak dah datangggg hehehehehe

So moral of the story mory, renung renungkan sebelum berkata kata ye..


10 comments:

  1. salam sis...moral of the story, nak tny apa2 kena fikir dulu.jgn main belasah je kan?

    ReplyDelete
  2. tulahkan mak dara skrg ni kalau saya jumpa kawan2 lama pun mesti deme tanye soklan gitu...saya jawab je"kurus sgt pun tk cantik...tulang jer ekekekekekeke

    ReplyDelete
  3. redha jek kak bila org ckp mcm tu

    mcm kurus tu dh hebat sgt dh

    janji happy kan

    ReplyDelete
  4. Makdara mengandung ker? Hehehe
    biasalah la, kalau gem.. org akan tanya cam tu
    bila kurus org akan tanya plak, sakit ker?
    Kalau cantik? Jangan puji, nanti kembang. Hehehe

    ReplyDelete
  5. haha,, apsal pasal kucing plak??
    pelik disitu,,haha..
    jemput singgah blog sayaa.. :)

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum mak dara...hahaha buat kelakar jer kn...kurus gemuk biasa jer tapi jgn lah ckp bukan2 pd org lain kn x elok...:)

    ReplyDelete
  7. kak, saya kalau orang tanya camtu saya jawap je camni... tak kisah gemuk sikit janji sihat! suami aku jaga dengan elok sebab tu gemuk dan sihat! heheheeee

    ReplyDelete
  8. sy pun selalu kena camtu..sbb dulu sy kurus bila dh kawen n beranak bdn mengembang..mmg sakit hati mcm2 yg org ckp tp nk wat cemana kan mcmlah kita xberusaha nk kurus..lgpun apalah yg dorang rasa terganggu sgt ngn bentuk bdn org lain..
    biasanya soklan sinis ditny ko pakai suar saiz apa?
    eww tembamnya ko skrg ni.pastu kalo kita ckp skrg ni kita tgh berdiet/senaman/pakai girdle ke apa..mst dorang akan ckp makin gemuk aku ngk ko ni takde kurus2 pun..ya ALLAH skt sgt hati ni...

    ReplyDelete
  9. Biasa lah tu MakDara persepektif masyarakat -.-'

    Sumenya serba tak kena. -.-'

    ReplyDelete