Sunday, July 8, 2012

GAMBAR EKSKLUSIF : Persandingan Kedua Joey Daud & Watie Elite

Semalam 7hb Julai 2012 maka berlangsunglah Majlis Persandingan atau Majlis resepsi kedua bagi pasangan pengantin Abang Joey Daud dan Watie Elite. Majlis persandingan pertama telah dilakukan bersama sama dengan pasangan Azza Elite dan suaminya tak lama dulu.. kali ni bersanding mereka berdua aje hehe. Mak Dara dan somi Martias Ali turut menerima jemputan dan turut sama memeriahkan majlis persandingan mereka di Subang semalam... 

Masuk tahun ini rasanya dah lebih 7 tahun mak dara dan somi mengenali Abang Joey.. dan banyak juga Abang Joey berlakon dalam drama hasil skrip Mak Dara dan somi . Abang Joey dari dulu sampai sekarang memang tak sombong.. Bayangkan semalam masa tengah sibuk sibuk dari memotong pulut yang menggantikan kek beliau sempat lagi tangkap gambor bersama mak dan somi.. Memang tak pernah lokek dengan senyuman dan lawak dia tu.. Memang sempoiiiii.. 


Mak Dara bersama Abang Joey dan Watie

Somi mak dara bersama Joey & Watie

Eh eh.. Takkan tiba tiba dah gambor ke acara potong pulut kata ko hehe.. Ok ok moh mak dara berhenti membebel kejap dan mari mak dara sharekan gambar sepanjang perjalanan majlis resepsi ini dari mula sampai akhir majlis ya... enjoys...

setibanya kami tiba ke khemah yang disediakan

Mak Dara duduk di hadapan Zamarul dan Diana Rafar

ketibaan kedua mempelai diiringi dengan alunan kompang

anak watie turut mengiringi ibunya ;)

menuju ke pelamin impian


persembahan kompang dan tarian

mak dara bersama tetamu antaranya Abang Nash dan Mak Jah


Setelah kedua dua mempelai duduk bersanding di atas pemain mereka terus dipersembahkan dengan paluan kompang dan tarian yang sungguh mengasyikkan.. Lepas itu acar menepung tawar pengantin dijalankan.. lebih kurang 15 jemputan dijemput untuk merenjis tawar antara yang dipanggil oleh announcer adalah, Along dari kumpulan EXITS, Abang Nash, Mak Jah, Datin Zarina Zainuddin, beberapa ahli terdekat keluarga pengantin perempuan dan lelaki dan yang hampir terakhir dipanggil cuba teka siapa.... hehehe... Somi mak Dara Martias Ali turut diberi penghormatan untuk merenjis pengantin baru... ;)

Somi mak sedang merenjis kedua mempelai

dapat bunga telur yang sangat cantik

kembali ke tempat duduk.

Masa untuk menjamu seleraaaaaaaa ;)



Mak Jah dan Nash yang semeja bersama Mak Dara ;)

Dalam kemeriahan majlis itu Mak dara dan somi sempat berbual bual dengan Mak Jah dan Abang Nash.. Somi mak sempat lagi bincang tentang projek drama yang dicadangkan oleh Abang Nash.. Abang Nash suruh somi mak buat satu drama dari lagunya "PADA SYURGA DI WAJAHMU" dan beri sedikit jalan cerita untuk drama itu.. wahhhh memangggg terbaekk lah abang Nash.. Memang bestttt bebenor idea idea yang diberikan kepada kami. Takpe bang kalau jalan projek ni kitaorang cadangkan supaya abang jadi heronya ye ;)

Maka tak lama lepas tu berakhirlah sudah majlis resepsi persandingan kedua antara Abang Joey dan Juga Watie.. Namun sebelum pulang sempat le jugak mak dara snap snapkan beberapa keping gambor lagi...

pelamin persandingan Joey dan Watie


Meja makan beradap 



Mak Dara bersama Diana Rafar

Sebelum balik sempat juga mak dara berbual dengan Diana Rafar.. Lama bebenor tak jumpa dengan beliau.. Last sekali jumpa masa adik Mak dara Adza Tuty buat promosi album mereka iaitu kumpulan GIM dulu hehehe. 

Kumpulan G.I.M Girls In Music
dari kiri Adza Tuty,Diana Rafar, Shazlin, Onie dan Ate

Sayanggkan satu album saja yang sempat dirakamkan oleg mereka.. Takpe sekurang kurangnye ada lah jugakkan kenangan nanti.. Eh tetiba boleh lari topik kata ko haha.. Ok nanti nantilah mak dara buat entry mengenai kumpulan GIM ni ye.. 

Ok maka itulah saja gambar gambar eksklusif Persandingan Kedua Joey Daud & Watie Elite yang sempat mak rakamkan semalam.. Pada yang nak kopipes gambor gambor ni silakan takde masalah cuma kasi le backlink ke sini ye hehe.. 

Kepada Abang Joey dan Watie Elite Mak dara nak ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU semoga kekal ke anak cucu insyaallah amin....



25 comments:

  1. aww. best nya. baju watie dgn joey unik, cantik :)

    wah wah, Mak Dara dan hubby sedondon ya, hijau gituu :D

    ReplyDelete
  2. Selamat Pengantin Baru buat Watie & Joey.. moga kekal bahagia selamanya.

    Cantiknya Diana Rafar tukan.. erm sekarang ni Adza Tuty buat apa ye masih menyanyi lagi ker... sorry sekadar bertanya sebab saya tak arif dgn dunia hiburan ni..

    ReplyDelete
  3. cantik baju kawen watie... moga brkekalan...

    ReplyDelete
  4. wah kelasss mak dara duduk bersama dgn artis! hikhik.

    ReplyDelete
  5. Semoga jodoh depa berkekalan hingga ke akhir hayat..first time M jumpa GIM masa depa mai wat promo kat hotel Aseania Langkawi..

    ReplyDelete
  6. semoga ikatan mereka sampai ke akhir hayat..

    ReplyDelete
  7. nasi tu macam best je..napa MD x snap gambar lauk2 lain huahuahua pikir makan je aku ni kan?

    ReplyDelete
  8. nyenget2 mak dara senyum depan pelamin ya...tu la orang kata dia tu celebriti tanak caya... eh tetiba kan.. mak dara tu kumpulan exist laaa bukan exits... nak exit ke mana...kihkihkih...suka diana rafar...cantik tak dia..cantik tak...?

    ReplyDelete
  9. saya pun ade disitu mlm tadi.
    lama gak menunggu..
    sepatutnya 8.30 mlm majlis sandingnya kan.
    bile tengok jam dah pukul 9 pengantin masih tak datang,
    kami pun masuk ke mydin jenjalan cari barang.

    ReplyDelete
  10. mak dara ni artis ke dulu??? baru arini sy tau..

    ReplyDelete
  11. pergh!!!!mantop!...mak dara lagi glamer dari pengantin rasanya....

    ReplyDelete
  12. mak dara sama cantik dgn pengantin perempuan..

    ReplyDelete
  13. wah gambar kenangan GIM..tak sangka tuty mmg berbakat dari dulu. Dan sampai sekarang itu la rezeki nya..semoga adza band terus berjaya..hehehehe..ops!! mak dara pun sama yer..

    ReplyDelete
  14. selamat pengantin baru buat kedua mempelai...rmainya yg berkawin 7.7 kan...

    ReplyDelete
  15. Wah Mak berbaju hijo gitu, lawa baju... sedondon gitu. Wati pun nampak berseri2 begitu juga Joey.. memang lawak tul Joey bila tengok dia berlakon.. mana lah tak sangkut dpt suami cam tu... :)

    ReplyDelete
  16. cantik baju mak dara....hehehehe....

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah...Sekarang memang musim orang kahwin rasanya.. :)
    cantik gambar semuanya :) tuan belog pun sama..

    ReplyDelete
  18. hmm dah selamat semuanya...tengok menu tapi tak tahu apa...tapi tengok nasi je dah berselera...jamu makan apa mak dara?

    ReplyDelete
  19. waaa... meriah.. Mak Dara, E'raz pinjam 4 keping gambar ya untuk share dgn pembaca blog E'raz.. Kredit untuk Mak Dara.. :)

    ReplyDelete
  20. http://blueranger-theonlyone.blogspot.com/2012/07/gambar-eksklusif-persandingan-kedua_09.html

    Link dari Blog E'raz.. ;)

    ReplyDelete
  21. assalamualaikum mak dara....selamat pengantin baru buat Watie n Joey...:)

    ReplyDelete
  22. OMG.... lain sgt gambar si tuty dulu :) she is much much better now :)

    ReplyDelete
  23. die kenduri di mana ni? mc dlm shopping complex je..

    AlKhattab Batik

    ReplyDelete
  24. alahai dpt invitation jugak..rugi tak pergi kalau tak mesti selamba tak malu saya nak bergambo dengan mak dara...hehehe

    ReplyDelete