Friday, September 28, 2012

Masyaallah Moga Tak Ada Apa Apa Yang Buruk Berlaku..

Masyaallah naik getaq lutut mak dara bila tiba tiba aje tadi terdengar bunyi kuat dari luar rumah . tengok tengok ada kereta peronda polis lalu di sepanjang jalan di depan rumah  siap bukak lampu siren tu Dan pakai speaker suara dan berkata "SILA PERIKSA DAN PASTIKAN RUMAH ANDA, PAGAR DAN JUGA KENDERAAN ANDA BERKUNCI. lepas tu ayat lain tak berapa clear.. tapi part PASTIKAN PINTU RUMAH ANDA BERKUNCI tu banyak kali sebut.. Masyaallah ada penjenayah ke yang terlepas kat kawasan perumahan ni? Sebelum ni tak pernah pulak pihak polis buat macam ni sebelum ni..

Dah lah somi mak dara outstation. Habis Mak Dara gerak anak teruna mak dan jugak bibik kunci semua pintu pintu dan pasang semua lampu dalam dan luar rumah biar terang benderang sampai esok pagi.. Habis anak anak mak siapkan tempat tidur dan semua tidur dalam bilik mak semuanya..

Ya Allah ya tuhan ku.. Moga tiada perkara buruk berlaku kepada keluargaku dan semua kejirananku Ya Allah.. Amin..

Tolong doakan agar semoga semuanya selamat ya.. Kompom mak tak tidur sampai ke pagi ni..

18 comments:

  1. bahaya tu..macam2 laa sekarang nie...

    ReplyDelete
  2. berdoa banyak banyak mak... baca ayat kursi banyak banyak.. isnyallah

    ReplyDelete
  3. hati2 ya mak, moga selamat semuanya

    ReplyDelete
  4. hope takde pape lah..Insyaallah..tawakal

    ReplyDelete
  5. Semoga semua selamat dan dilindungI Amin

    ReplyDelete
  6. Semoga semua selamat dan dilindungI Amin

    ReplyDelete
  7. Semoga semua selamat dan dilindungI Amin

    ReplyDelete
  8. Semoga semua selamat dan dilindungI Amin

    ReplyDelete
  9. uish. bahaya! kawasan perumahan saya pon last week hampir2 berlaku kecurian. tpi x sempat nak masuk lg, sebab tuan rumah dah sedar awal..so, perompak tu lari..tp yg saya geram tu dorg xnk repot polis sebab dorg kata nak suruh perompak tu dtg lg dan dorg nak pukul perompak tu..haish..mcm nie punya org pon ada..

    ReplyDelete
  10. Mak dara jaga diri bebaik tau...anak2 kena pantau selalu esspecially anak2 dara...Ya Allah takutnya :( Mintak Allah lindungi kita semua dari malapetaka! AMIN

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum mak dara...semoga semuanya selamat jer...:)

    ReplyDelete
  12. salam MD, harap smuanya slamat, MD dah dpt tau ke sbb kejadian tu?

    ReplyDelete