Wednesday, January 11, 2012

Persamaan Dato Siti Nurhaliza dan Isabella

Satu Malaya pasti kenal dengan Dato Siti Nurhaliza kan.. Tapi siapa pula Isabella.. Dan apa pula persamaan antara mereka...


Dato Siti Nurhaliza                                     Isabella

Ok jangan biarkan diri anda diselubungi misteri lagi ye.. Isabella tu anak bongsu Mak Dara.. Wahhh ada hati Mak Dara nak samakan anak mak dara dengan penyanyi nombor satu Malaya tu ye.. kata kau bedah.. Hahaha bukan nak perasan tapi memang ada persamaan antara mereka tapi di mana.. Wajah jauh sekali le nak sama.. Senyuman lagi le tak sama sebab gigi si Bella banyak yang rosak haha...Sudah pasti le bukan umur yang menjadi persamaan antara sebab anak mak tu baru cukup 5 tahun.. under age lagi.. tapi persamaan antara mereka ialah..... Tarikh lahir mereka...Ya kedua dua mereka lahir pada 11hb Januari!!!


SELAMAT HARIJADI BUAT
DATO SITI NURHALIZA
&
ISABELLA!!!!!!!


WAKTU TAUBAT TIDAK LAGI DITERIMA ALLAH S.W.T

As salam kepada semua teman.. Sebentar tadi Mak Dara baru aje terima email dari teman mak.. Dan Mak Dara rasa molek dan ingin sekali mak kongsikan untuk renungan kita bersama... Email itu adalah mengenai Waktu Taubat Tidak Lagi Diterima Allah swt.. Teringat kembali sebuah drama bersiri yang Mak tulis dua tahun lepas yang bertajuk PINTU TAUBAT.. Ok mari Mak dara sharekan isi email tersebut ya...

drama hasil skrip Mak Dara

WAKTU TAUBAT TIDAK LAGI DITERIMA ALLAH S.W.T . Apabila seseorang hamba bertaubat kepada Allah S.W.T. dengan bersungguh-sungguh dan beserta dengan hati yang ikhlas, sudah pasti Allah akan menerima taubat hamba-Nya. Tetapi terdapat beberapa keadaan dan masa tertentu yang mana pada ketika itu, taubat seseorang hamba TIDAK AKAN diterima oleh Allah S.W.T.Ingatlah akan pesanan Allah S.W.T. dalam Al-Quran agar kita segera bertaubat sebelum tiba masa dan keadaan di mana taubat tidak lagi diterima.

Seperti firman Allah dalam Surah Az-Zumar ayat 54 yang bermaksud:
“Dan kembalilah kamu kepada Tuhan kamu dengan bertaubat, serta berserah bulat-bulat kepada-Nya, sebelum kamu didatangi azab; kerana sesudah itu kamu tidak akan diberikan pertolongan.”

1. NAZAK
Manusia sememangnya sentiasa lalai. Lebih-lebih lagi apabila banyak nikmat yang Allah S.W.T. kurniakan kepada mereka. Kelalaian inilah yang membawa manusia kepada azab Allah S.W.T. yang amat pedih di akhirat nanti kecuali pada mereka yang sedar akan nikmat Allah S.W.T. Mereka sentiasa bersyukur tidak kira masa senang mahupun waktu susah, waktu sihat mahupun waktu sakit.Tetapi ramai manusia yang akan mengingati Allah S.W.T. apabila datangnya sakit. Pada saat dan ketika inilah mereka akan ingatkan Allah S.W.T. Pada saat inilah mereka akan bertaubat, akan meninggalkan segala perbuatan dosa yang telah dilakukan dan apabila mereka sihat semula, mereka lupa akan janji mereka semasa sakit.Ingatlah Allah S.W.T. tidak akan menerima taubat hamba-Nya apabila roh sudah sampai ke kerongkong atau dalam keadaan nazak. Rasulullah S.A.W. bersabda: “Sesunggunya Allah akan menerima taubat seseorang hamba selama belum sampai saat ghargharah.”

2. TERANCAM NYAWA
Manusia yang telah berada dalam bahaya dan dirasakan akan mati, dan pada ketika itu, mereka bertaubat kepada Allah, maka Allah tidak akan menerima taubat hamba-Nya.
Firman Allah S.W.T. dalam Surah An-Nissa ayat 18, maksudnya:
“Dan tidak ada gunanya taubat itu kepada orang-orang yang selalu melakukan kejahatan, hingga apabila salah seorang dari mereka hampir mati, berkatalah ia: “Sesungguhnya aku bertaubat sekarang ini.” (sedang taubatnya itu sudah terlambat), dan (demikian juga halnya) orang-orang yang mati sedang mereka tetap kafir. Orang-orang yang demikian, Kami telah sediakan bagi mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya.”

3. HAMPIR KIAMAT
Apabila Kiamat bakal menjelma, Allah tidak akan menerima taubat hamba-Nya. Antara tanda Kiamat Kubra adalah apabila matahari terbit dari arah tempat terbenamnya ia, iaitu barat. Dan apabila matahari terbit dari barat, ketika itulah Kiamat menjelma dan ketika itu jugalah taubat hamba-Nya tidak diterima oleh Allah S.W.T.

Jadi renung renungkan bersama ya... Jika anda juga nak sharekan entry ni just copy dan paste ye.. Benda ilmu ni harus dikongsi ye tak...


Khas Buatmu Adza Isabella


Tepat jam 12 tengah malam tadi iaitu 11hb Januari 2012 maka genaplah umur anak bongsu Mak Dara iaitu Adza Isabella 5 tahun!!! Sekejap aje masa berlalu.. Rasanya macam baru semalam aje Mak Dara melahirkannya dan hari ini Bella dah pun 5 tahun dan dah mula bersekolah...

Namun dek kerana Bella sekolah pagi jadinya dia dah pun tidur awal... Tak macam tahun tahun sebelumnya dimana time time macam begini kompom dia tengah sakan main dan tengok tv hehe.. 

Birthday girl sedang nyenyak tidur....

Tapi tidur ke tak.. Mak tetap pegi bisik dan nyanyikan lagu birthday buat bella tadi.. Entah entah tengah mimpi makan kek kot hehe..  HAPPY BIRTHDAAYYYY BELLAAAA.. Mama luvssss you so muchhhhh Babyyyyyyy... Esok kita celebrate birtday Bella ok....