Thursday, January 12, 2012

Dari Karya Mak Dara - BLUES UNTUK JONET

Skrip ke lima yang Mak Dara telah tulis merupakan sebuah skrip drama komedi bertajuk BLUES UNTUK JONET.. Mak Dara menulis skrip ini bersama sama somi Mak Dara Martias Ali..


Drama ini telah dutayangkan di RTM pada awal tahun 2000 dulu.. Sebelas tahun yang lalu.. Perghhhh lama betul kan... Kalau tak silap Mak Dara.. Heroin drama ini ialah Nor Khiriah dan ini merupakan drama pertama beliau sebagai heroin.



LELAKI XY

As salam.. Beberapa hari yang lepas somi Mak Dara iaitu Martias Ali telah pun memenuhi jemputan wartawan dari suratkhabar Berita Harian untuk mengadakan photoshoot di sekitar Kuala Lumpur untuk sebuah ruangan kolum yang terdapat dalam berita harian iaitu ruangan LELAKI XY..

ruangan LELAKI XY keluaran lalu

Maka somi mak pun menjalani sesi phtografi itu di lokasinya bertempat di dewan bandaraya kuala lumpur. Meh Mak share gambar gambarnya ya..

somi mak tengah posing sambil wartawan ambil pic nye hehe



mak suka gambor ni hehe

somi mak dan wartawan2 dari Berita Harian

Setelah selesai photoshoot di luar bangunan Dewan Bandaraya KL tu mereka terus ke sesi temuramah kali ni indoor dewan bandaraya tu..



Mereka temuramah somi mak mengenai Kuala Lumpur Short Film Festival yang dianjurkan oleh somi mak yang akan berlangsung pada 30hbJan hingga 1 hb feb nanti.. Di dalam dewan inilah bakal berlangsungnya festival filem ni..  Nanti mak nak jemput ramaiiiiiiiiiiiiii blogger ke festival ni.. Dan kami juga nak mencari ramaiiii sukarelawan kalau ada yang sudi jadi volunteer tu bagitau kat mak ye.. 
Kata wartawan artikel mengenai somi mak ni akan keluar minggu depan.. Ohhh terujaaa mak hehehe.. To my somi.. sooo proud of you yanggg... =)


Jodoh Telah Ditentukan Allah swt Sewaktu Kita 4 Bulan Dalam Kandungan


Semasa proses janin ditiupkan roh pada minggu ke 16 (4 BULAN) ketika itu Allah telah tentukan empat perkara iaitu:

1.Umur/usia kita semasa hidup di dunia
2.Rezki kita semasa di dunia
3..Amalan kita yang kita lakukan dan kumpulkan semasa di dunia.
4.Arah dan hala tujuan kita selepas kematian.

Jodoh ditentukan oleh Allah sewaktu kita berumur 4 bulan di dalam kandungan ibu. (Malaikat akan tulis nama kita, rezeki, kerja, kahwin dengan siapa, cerai atau tidak, anak berapa dan semuanya tentang diri.

Jadi pada yang belum bertemu jodoh itu bersabarlah.. Sudah tertulis untuk anda bertemunya jua nanti insyaallah...