Wednesday, March 28, 2012

SELAMAT BERTUNANG LIYANA JASMAY



SELAMAT BERTUNANG LYANA JASMAY bersama pilihan hatinya  Fathuddin Mazlan , Liyana dan Fathuddin telah melangsungkan majlis pertunangan mereka pada tarikh 28hb Mac iaitu dimana tarikh hari jadi Liyana ke 24 tahun... 

Difahamkan bahawa Liyana dan tunangnya itu duduk berjiran dan telah lama berkenalan namun menjadi semakin rapat sejak kebelakangan ini. Inilah yang dikatakan jodoh kan.. Tak perlu cari jauh jauh rupanya telah tertulis bahawa jodoh Liyana amat dekat dengannya selama ini.. Inilah kuasa tuhan kan...

Mak Dara juga difahamkan bahawa mereka bakal disatukan di sebuah majlis akad nikah yang akan diadakan pada 24 Jan 2013.. Waduhhh itu pada harijadi Mak Dara tu hehe..

Apa apapun Mak dara doakan semoga Liyana dan tunangnya kekal sehingga ke jinjang pelamin seterusnya hingga ke anak cucu.. Amin...

*sumber gambar oleh google


BEN ASHAARI DAN RAKAN BOGGER

BEN ASHAARI

Asyik asyik buat entry serius je kan malam ni nak lepas stress dan nak join segmen Adik Ben bertajuk  BEN ASHAARI DAN RAKAN BOGGER  .Nak join segmen ni sila klik di SINI k..

  1. Jawab soalan ringkas ini .. 
    • Anda ternampak seorang rakan anda sedang makan di sebuah gerai , kemudian anda menyapanya. Soalannya , apakah ayat pertama sekali yang akan anda lafazkan 
      Ayat pertama yang akan dilafazkan.. Assalammualikum.. Apa Habaq? hehehe




ABBY ABADI KINI BERHIJAB



ABBY ABADI KINI BERHIJAB . Waduhhhhhh manisssss benarrrr tatkala Mak Dara menatap gambar gambar Abby Abadi di laman facebooknya.. Beliau kelihatan bertambah cantik, ayu dan menawan sekali dengan imej berhijab ini.

Pada Mak Dara Abby Abadi antara artis wanita yang sungguh tabah. Tabah menghadapi semua dugaan dan amat bertanggungjawap terhadap keluarganya dan amat berdedikasi terhadap kerjayanya. Dan kini dengan penampilan terbarunya diharap dapat menjadi ikutan kepada semua rakan rakan artis yang lain dan juga kepada semua peminatnya insyaallah..

Semoga Abby Abadi terus maju dan sukses dalam hidup dan kerjayanya.

*gambar milik Abby Abadi




PINTU TAUBAT




PINTU TAUBAT adalah sebuah drama bersiri hasil skrip Mak Dara dan suami iaitu Martias Ali. Drama ni merupakan skrip ke 45 yang telah Mak Dara tulis. Drama ni telah pun ditayangkan di Astro Oasis pada oktober 2010 dan akan diulang tayang lagi pada pukul 10 pagi ini di ASTRO OASIS .




Drama ini adalah terbitan Jurey Rosli dari World Evolution Brain Sdn Bhd. Dan lagu tema drama ini dinyanyikan oleh Oja. 
.

Drama bersiri PINTU TAUBAT ini adalah rantaian cerita-cerita tantang kisah kisah manusia yang insaf dan mencari pengampunan daripada Allah SWT atas keterlanjuran dosa yang dilakukan. Penampilan khas Ustaz Ismail Kamus untuk menterjemah ayat-ayat Al-Quran sebagai pedoman.