Friday, August 3, 2012

Tak Baik Menipu Pelanggan Di Bazaar Ramadhan

Assalam duhai teman.. 
Syukur alhamdullilah kita masih bernafas hari ini dan dapat menunaikan puasa. Macam mana dah ada yang terbabas ke ? Kalau ada nnt boleh le bayar balik puasa tu ye jangan buat lupa pulak hehe.. Ok lah hari ni mak dara nak khabor tentang peniaga di bazaar Ramadhan.. Mak ni jarang juga ke bazaar Ramadhan ni walaupun bazaar tu betul betul dekat dengan rumag mak dara. Tapi baru baru ni mak ke sana beli makanan untuk juadah berbuka puasa mak tertarik la pulop tengok kuih siput yang dijual oleh kedai tu.. Bila mak tanya berapa dia jawap 12 ringgit.. Mak ai mahalnya kuih siput untuk satu bekas yg kecil tu tapi dek kata dia promot baekkk punya pada mak dan kata kuih tu sedap maka mak pun belilah.


Bila time buka aje mak pun belasah lah kuih siput tu nak tahu tak rasanya bagaimana.. MASUK ANGIN!! 




Yup kuih tu masuk angin.. Masyaallah kalau ye pun nak untung tapi janganlah menipu pelanggan nak nak pulak di bulan puasa ni kan.. Kempunan mak nak makan kuih siput tu.. Karang mam lari ke batu belah batu bertangkup kang sob sob


Published with Blogger-droid v2.0.6