Friday, August 10, 2012

Kad Raya Pertama ku Pada Tahun Ini

waduh waduhhhhhh akhirnya mak terima jugak sekeping kad raya pada tahun ini terujaaa bebenor mak bila terima kad raya pertama mak pada tahun ini.. Yang bertambah istimewanya ialah pengirimnya adalah dari Adik Eqbal.. Siapa tak kenal dengan blogger femes amos EQBAL ZACK kan...  Terima kasih dik.. akak sukaaa sangat dengan kad raya adik tu.. cantikkkk sangatttt...

 
kad raya dari Adik Eqbal 

Haaa tengok tu cunnnnn kan kad raya dari Eqbal ni kan.. Mak Dara memang puji betul dengan Adik Eqbal ni kerana setiap tahun pasti akan menghantarkan kad raya pada semua teman dan pembaca blognya.. Bertuah rasanya mak menjadi salah seorang penerima kad raya Eqbal ini tankiuuu dikkkk



Jom Make Over Kerusi Makan

Kerusi makan di ruang makan anda dah hampir uzur? Jangan dibeli dan diganti dulu.. Mahallll wooo cik Bedah Cik Kiah.. Jangan membazir duit apa kata kita makeover saja kerusi makan tu kasi cun sikit.. Haaa sebijik macam dialog iklan kan hehe tp itulah projek DIY mak dara yang terbaru sempena raya ni.. Mari tengok mak dara make over kan kerusi makan mak dara yang dah usia 8 tahun dan diberikan nafas baru..

 
kerusi makan mak dara (sebelum)

 
sesi menjahit

siap bahagian atas

 
tadaaa siapppppp

Haaaa akhirnya siap jugak.. Dengan menggunakan kain yang harganya semeter RM2.80 sebanyak 10 meter iaitu berjumlah RM28 kerusi mak dara dapat nafas baru.. Sukaaa somi mak sebab tak payah dengar mak bising bising nak hantar  kerusi tu ke kedai untuk buat upholstery..