Friday, July 5, 2013

Tiada Pengalah Semua Pemenang

"Tiada Pengalah Semua Pemenang" 

Haa anda pernah dengar tak pepatah seperti diatas tu.. Kata kata ini pernah dikeluarkan oleh VINCE CHONG ketika dia memenangi gelaran JUARA dalam Akademi Fantasia pertama dulu.. Haaa ungkapan itulah juga yang mak dara katakan pada anak ketiga Mak Dara si Adza Kasih ketika dia membawa pulang pingat sempena hari sukan di sekolahnya petang tadi.. 

Heran juga bila dia balik bawa pingat tapi muka masammmm aje . Bila di tanya dia kata "dapat nombor ketiga je...." Aisey sedih pulak mendengarnya.. Mak Dara pujuk dia dengan kata kata semangat macam dia atas.. Entah le dia paham ke tidak sebab muka dia masih masam mencuka tapi lepas mak janji nak belanja aiskrim baru dia senyum kembali hehe

Adza Kasih bersama pingatnya :)


Ok ape nombor tiga.. Sebenarnya tak kisah lah dapat nombor berapa pun kannn.. Yang penting semangat kesukanan tu perlu ada betul tak.. Apa apapun tahniah Kasih.. Im soooooo proud of you :)


JUMAAT TERAKHIR....

As salam duhai teman.. Hari ini merupakan Jumaat terakhir di Bulan Syaaban . Bulan Syaaban bakal melabuhkan tirainya sebelum membuka tirai buat  bulan Ramadhan.. Adakah anda semua dah bersedia untuk menempuh bulan yang mulia ini dan menunaikan salah satu rukun islam yakni Berpuasa di bulan Ramadhan ? Pastinya semua pun telah bersedia kan.. 

Bagi Mak Dara sekeluarga , Ramadhan kali ini pastinya berbeza.. Kerana pertama kali dalam hidup ini akan menempuh bulan puasa tanpa arwah abah yang telah meninggalkan kami 9 bulan yang lalu.. Memang menjadi rutin buat kami adik beradik untuk berbuka puasa yang pertama bersama arwah.. Biar adik yang bujang ataupun yang telah berumahtangga semua pasti akan cuba berbuka puasa bersama sama di hari pertama di rumah arwah abah.  Tak dapat bayangkan bagaimana nanti berbuka puasa hari pertama tanpanya.. Apatah lagi untuk membayangkan suasana Hari raya nanti tanpanya..Namun kami redha dan harus kuatkan semangat demi Ibu ... Insyaa Allah...

Salam Jumaat dan Selamat berpuasa buat semua teman teman semoga Ramadhan kali ini membawa lebih ketenangan dan kebahagian buat anda semua amin..



THE ZISTERS @ ASTRO AWANI

Mak Dara @ AXA AFFIN Life Insurance Malaysia

Mak Dara @ IKLAN MAYBANK