Friday, September 5, 2014

MASIH KAH AKU DITERIMA ?

Masihkah aku diterima?
Masih adakah yang sudi menerimaku kembali?
Adakah yang merindui penulisanku?

Itu yang bermain di fikiran akak sejak kebelakangan ini.. Hampir 4 bulan sejak Kak Adza telah mengabaikan blog kecintaan Akak ini.. Seperti mana perasaan sedih yang menyelubungi Kak Adza setelah kehilangan suami dan nyawa akak Martias Ali sejak itu juga kehilangan minat untuk menghidupkan kembali blog ini.. Kerana kebanyakkan cerita di dalam blog ini berkisahkan kehidupan akak dan keluarga akak yang tercinta. Dan setelah kehilangan insan yang paling Kak Adza cintai seperti hilang separuh nyawa dalam kehidupan dan seperti tiada apa yang harus Kak Adza kongsikan bersama pembaca akak..

Namun hari ini akak telah decide.. Akak tidak seharusnya terusan begini. Arwah suami akak pernah berkata bahawa dia amat bangga dengan kejayaan blog akak ni.. Sebenarnya takdelah berjaya manapun blog picisan ini namun dimatanya ia berjaya.. Dan akak juga kini bertemu dengan ramai teman teman yang juga kehilangan suami mereka dan kata kata mereka menyedarkan Akak bahawa akak harus meneruskan menulis dan memberi semangat kepada semua yang senasib dengan akak bahawa kami harus REDHA.. BANGUN dan BERGERAK KEHADAPAN..

Akak tidak mahu lagi terus bersedih akan kehilangan suami akak sebaliknya akak harus MERAIKAN CINTANYA.. kasihnya dan kenangan akak bersamanya.. Arwah telah meninggalkan anak anak untuk Akak.. Akak kini faham bahawa dengan berada di dalam kesedihan membuatkan mereka juga turut bersedih . Jadi akak harus nekad untuk meneruskan cinta ini demi anak anak.. Akak kena kuat .. akak kena tabah.. Pasti arwah juga mahukan akak untuk berjuang demi anak anak dan cinta kami.. Love him till jannah. Insyaallah Dengan izin Allah swt.. Semoga dipermudahkan.


NOW IM BACK!!!!



THE ZISTERS @ ASTRO AWANI

Mak Dara @ AXA AFFIN Life Insurance Malaysia

Mak Dara @ IKLAN MAYBANK