Friday, April 22, 2016

MAK DARA KEMBALI MEROYAN !!

Haaaaaaaaaaaaaaaa jaga jaga cik salmah... Dah lama rasanya Mak Dara menyepikan diri.. Kini tidak lagi..!!!! Mak dah keluor dari pertapaan Mak dari batu belah batu bertangkup.!! Letih le nak merajuk pasal sebijik telur tembakul je.. Macam tak pecah keberas je kannn.. Dah le tu bertambah sedih bila takde pula sapa sapa yang datang pujuk mak.. Sampai hati korang ek sob sob sob... Grrrrrr... 

Mak Dara tak kira!!! Mak nak kembali meMEROYANkan hidup kome semua!! Mak nak kembali aktif macam dolu dolu.. Suka ke tak suka ke kena suka jugak.. Haaaaa ngko ganas kan mak sekarang ;p


Haaaaa nampok dok dah keluor headline kat surat khabar dah Mak Dara nak buat COMEBACK!!!!!



Mak Dara dulu memang terlebih aktif dalam dunia berblogging.. Boleh kata sehari sampai ada tiga , empat atau lebih entry yang mak postkan bergantung kepada angin meroyan Mak pada hari itu.. Dan kebanyakkannya mengenai keluarga Mak terutama sekali tentang suami Mak Dara Martias Ali.. Namun sejak suami Mak Dara kembali ke rahmatullah pada 29hb Mei 2014.. Dunia mak menjadi gelap begitu juga dengan kerjaya Mak Dara sebagai seorang penulis skrip drama . Hampir setahun lebiih Mak Dara berhenti dari menulis skrip.. Blog? Langsung tak tersentuh oleh Mak.. Blog mak bersarang dan terkubur bersama cinta hati mak.. 


Mak hentikan segala galanya.. Mak kemudian jatuh sakit.. Dan hampir dua tahun Mak Dara menanggung sakit tak berkesudahan.. Dan satu hari Mak seperti tersedar . Ada "perkara" yang berlaku pada mak yang tak dapat mak terangkan.. semuanya kuasaNYA.. Dari situ mak nekad untuk meneruskan hidup Mak.. Mak harus kuat demi keempat empat anak anak Mak.. Mak harus tabah.. Mak harus REDHA.. dan alhamdullilah.. Kini mak dara kembali aktif menulis skrip dan kini mak nekad untuk aktif menulis kembali di blog kecintaan mak dara ni.. 


Doakan semoga Mak Dara tabah harungi semua dugaan ini ya.. In Sya Allah..

SO R U READY!!!!!

MARI MEROYAN BERSAMA 
MAK DARA!!!



Throwback Sepetang bersama Blogger 2013,2014,2015 dan2016!!!

Assalam duhai teman.. Sekarang memang musim demam "SEPETANG BERSAMA BLOGGER" SBB tengah hangat!! Lebih hangat dari cuaca panas yang melanda negara kita sekarang ini hehe.. Scroll saja di facebook penuh rakan blogger mengongsikan gambor gambor di sekitar majlis SBB itu.. Itu belum masuk gambar yang dikongsikan di laman sosial lain seperti di Instagram, Tweeter dan sudah pasti di Blog . Rasanya Mak Dara agak terewat untuk menulis post tentang SBB 2016 .. Tapi better late than never kan.. Tapi entry Mak Dara kali ni agak special sikit kerana Mak Dara akan cuba kongsikan gambar gambar throwback dari SBB2013 hingga SBB 2016.. Fuhhhh pejam celik pejam celik rupanya hampir 4 tahun berturut turut Mak Dara menghadirkan diri dalam acara SBB ni.. Ok anda bersedia untuk melihat gambar throwback Mak Dara bersama rakan blogger Mak Dara sepanjang SBB ini? Mohhhhh.. 

            Mak Dara @ SBB 2013          Mak Dara @ SBB 2014

   Mak Dara @ SBB 2015    Mak Dara @ SBB 2016


#TB Mak Dara dan Arwah suami Martias Ali di SBB 2013 & SBB 2014

#TB Mak Dara dan Adza Haiqal @ SBB 2013 & SBB 2014, 
#TB Mak Dara dan Adza Haiqal SBB 2015 & SBB2016


#TB Mak Dara bersama Tuan Haji Amir Denaihati @ SBB2014 & SBB2016

#TB Mak Dara bersama Kak Siti Rokiah @ SBB2015 & SBB2016

#TB Mak Dara bersama Boni Kacak @ SBB2014 & SBB2016

#TB Mak Dara bersama Sifu Hasrul Hassan @ SBB2014 & SBB2016

#TB Mak Dara bersama Uncle Gedek @ SBB2013 & SBB2016

#TB Mak Dara bersama Bro Framestone @ SBB2013 , SBB2015 & SBB2016

#TB Mak Dara dan Ayue di SBB 2015 & SBB 2016

#TB Mak Dara bersama Hazman Fadzil @ SBB2013 & SBB2014

#TB Mak Dara bersama Nami Namia @ SBB2014, SBB2015 & SBB2016

#TB Mak Dara dan Akma Omar di SBB 2013 & SBB 2014

#TB Mak Dara bersama Nizam Ijam @ SBB2015 & SBB2016

#TB Mak Dara bersama Deq Noor Shafawati @ SBB2015 & SBB2016

#TB Mak Dara bersama Cikgu Ieta @ SBB2014 & SBB2016

Bersama Nur Misnan @ SBB2013, SBB2014 & SBB2016

#TB Mak Dara bersama Dayang Deno @ SBB2015 & SBB2016

Perghhhhhhhhh mata macam masuk habuk jap tatkala melihat gambar gambar Throwback terutamanya gambar kenangan bersama arwah suami Mak Dara Martias Ali dan juga kenangan rakan rakan blogger yang Mak Dara temui saban tahun bersama sama memeriahkan acara tahunan SEPETANG BERSAMA BLOGGER.. Tahniah diucapkan kepada Tuan Haji AMir Denaihati dan team yang bertungkus lumus bagi mengadakan dan menjayakan acara yang sungguh hebat ini.. Anda memang terbaik.. Harap harap jika ada umur yang panjang dapat menyertai pada SBB pada tahun tahun mendatang insyaallah..



THE ZISTERS @ ASTRO AWANI

Mak Dara @ AXA AFFIN Life Insurance Malaysia

Mak Dara @ IKLAN MAYBANK