Monday, May 22, 2017

Layanan Buruk Dari Staff TBM ELECTRICAL di Setapak Sentral

Harapan untuk membeli Air Fryer untuk memudahkan memasak pada bulan puasa terbantut apabila Mak Dara telah dilayan dengan sikap kurang ajar seorang staff di kedai menjual barangan elektrik TBM ELECTRICAL di Setapak Sentral Mall tengah hari tadi.. Tak pernah dilayan seburuk itu di mana mana kedai apa pun .. Mak Dara tak pasti apa masalah pekerja itu yang asyik mengeluh dan mengeluh dan mengeluh sambil bertutur dalam bahasa ibundanya seakan memarahi mak dara.. Mak hairan kenapa dia melayan mak begitu .. rasanya dia marah kerana dia telah mendapatkan kotak untuk air fryer yang pertama dan dia terpaksa simpan semula kotak itu kerana mak mahu mendapatkan jenis air fryer yang kedua... ohhhhh come on.. tau tak kalau pekerja yang bekerja di kedai kasut , seorang salesman itu kena ulang alik bertukar saiz kasut hampir 4-6 pasang atau mungkin lebih hanya untuk membuat sale beberapa puluh ringgit sahaja tanpa rungutan.. dan itu belum tentu pelanggan akan beli..  Ini Mak baru minta tukar sekali sahaja dan dia terus melenting seperti itu? Dengan harga barang bukan seringgit dua.. like seriously? Mak turut cakap bahawa jika permintaan mak itu terlalu menyusahkan dia, mak akan beli sahaja air fryer yang telah dia bawakan itu.. Mak dara turut nak serahkan kad credit mak padanya tapi dia tetap mengeluh dan mengeluh tanpa henti dan ini telah membuatkan Mak Dara marah padanya dan meninggalkan kedai itu tanpa sebarang permohonan maaf darinya.. sungguh ralat dan terkilan dengan sikap pekerja itu sedangkan Mak dara telah banyak membeli barang electrical dari kedainya.. 

Pada mulanya Mak nak lupakan sahaja perkara ini tapi bila mak fikir kembali jika mak diamkan sahaja pasti pekerja itu akan memberi layanan buruk kepada pelanggannya yang lain. Maka mak dara mengambil keputusan untuk menghubungi headquaters syarikat itu di FB dan bertanya kemana harus mak dara tuliskan surat aduan. Dan alhamdullilah setelah sejam setengah pihak admin page mereka membalas pertanyaan mak dan meminta mak menulis surat aduan rasmi dan di emailkan kepada mereka secepat mungkin.


No automatic alt text available.

Di harapkan dengan pendedahan ini pihak syarikat dapat mengambil tindakan sejawarnya agar tiada lagi pelanggan dan bakal pelanggan mereka menerima nasib yang serupa dengan Mak Dara. Pada para staff TBM ELECTRICAL cawangan SETAPAK SENTRAL yang bersikap tidak baik itu semoga anda tidak terus memberikan  layanan kepada pelanggan pelanggan anda.
..



Saturday, May 20, 2017

AZAN SCAN KEMBALI MEMERIAHKAN INDUSTRI MUZIK

AZAN SCAN KEMBALI MEMERIAHKAN INDUSTRI MUZIK
masih ingatkah anda dengan lagu KAU DIPAKSA AKU TERPAKSA? Tahukah anda kumpulan manakah yang menyanyikan lagu ini? Yessss betul kumpulan SCAN.. Penyanyi dan vokalis untuk kumpulan ini ialah Noorhazan bin Rashid atau kini mahu dikenali sebagai HAZAN. Hazan pernah menganggotai kumpulan Scan.yang merupakan antara sebuah kumpulan rock yang pernah aktif di Malaysia pada pertengahan dekad 90'an. Kumpulan ini menyampaikan lagu-lagu rock Melayu.

Namun itu cerita 18 tahun yang lalu.. Kini setelah sekian lama menyepikan diri dari dunia seni HAZAN telah mengambil keputusan untuk memeriahkan kembali industri musik tanah air dengan mengeluarkan sebuah album single terbarunya..




Mahu dikenali sebagai HAZAN RASHID tidak bermakna Hazan telah melupakan ahli ahli kumpulan SCAN yang lain. Katanya dia dia mendapat sokongan penuh dari Acid (gitaris), Ajoi (bassis) dan Afiz (drummer) kumpulan SCAN.

Hazan mempertaruhkan lagu CINTA YANG AKU PENDAM sebagai lagu yang akan membawanya kembali ke dunia hiburan tanah air. 

Bertempat di Asia Deli Food Court di Setapak Sentral Mall telah berlangsungnya penampilan sulung Hazan setelah sekian lama menyepi. Sebuah majlis santai ini telah didatangi oleh rakan, keluarga dan juga peminat peminat lama kumpulan SCAN. Mari Mak Dara kongsikan bersama anda majlis santai dan Unplugged bersama HAZAN RASHID di Deli Asia Setapak Sentral Mall .

Image may contain: 1 person, text



Ternyata bakat Hazan masih menyerlah walaupun telah lama tidak membuat sebarang pertunjukkan. Dan lebih memberikannya semangat apabila persembahannya pada acara santai bertemu peminat mendapat sambutan yang amat menggalakkan bahkan apabila Hazan menyanyikan lagu lagu lamanya bersama SCAN semua para hadirin yang datang turun bernyanyi bersamanya. Pasti ini akan terus membakar semangat Hazan untuk berjuang kembali di dunia hiburan yang dicintainya.

Selain memperdengarkan lagu lagu dari SCAN dan lagu terbarunya yang berjudul CINTA YANG AKU PENDAM , Hazan juga telah menjemput beberapa peminat untuk turut jamming bersamanya di majlis santai itu dan antara yang membuat persembahan adalah seorang remaja lelaki yang kini sedang VIRAL di YOUTUBE iaitu Ajohn

Persembahan artis undangan 

Setelah selesai membuat persembahan Mak Dara sempat menemubual berliau dan bertanyakan tentang album single terbarunya. Jom layanz interview ini bersama.


TEMUBUAL MAK DARA BERSAMA HAZAN RASHID


Sempena mempromosikan album single terbarunya Hazan Rashid telah mengelolakan sebuah pertandingan karaoke bersama HAZAN RASHID @AZAN SCAN


Image may contain: 1 person, text

Untuk sesi promosi single Album terbaru Hazan Rashid . Beliau ingin menjemput semua peminat serta sahabat2 yang ingin menyertai pertandingan Karaoka bersama Hazan Rashid@Azan Scan pada 21/5/17 di PPR Desa Rejang dlm program mesra bersama Persatuan Penduduk PPR Desa Rejang. Waktunya adalah dari pkl 10am - 4ptg. Borang adalah seperti di lampirkan dibawah, sila hubungi 011-28022052 untuk mendapatkan borang penyertaan atau hantar details anda seperti di dalam borang yg di lampirkan di watsapp no hp diatas.

No automatic alt text available.

Hadiah2 yang menanti pada pemenang- pemenang yg ingin menyertai Pertandingan Karaoke bersama Hazan Rashid. Antara hadiah2 nya ialah :-

Pertama -
Percutian 3 hari 2 malam Hamper & Cd Single Album Hazan Rashid@Azan Scan.

Kedua -
Wang Tunai , Hamper & Cd Single Album Hazan Rashid @ Hazan Scan.

Ketiga
Hamper & Cd Single Hazan Rashid@Hazan Scan.

Hadiah2 saguhati buat semua pesertapun ada...

Sebelum mengundur diri, Mak Dara sempat meminta kata kata terakhir dari Azan mengenai album, mengenai pertandingann karaoke dan juga ucapannya kepada peminat. Mari kita dengar temubual ekslusif bersama Hazan Rashid.




Mak Dara ucapkan semoga terus maju jaya buat HAZAN RASHID semoga dapat menghidupkan kembali nostalgia kejayaan SCAN dengan album terbaru ini in syaa allah.

Pada para peminat yang mahu menghubungi HAZAN RASHID bolehla ke FB beliau @ HAZAN RASHID @ HAZZAN CHEAZAN CIKAZAN



Tuesday, May 16, 2017

BUFFET RAMADHAN TERMURAH DI STREAT THAI



Assalam duhai teman.. Ramadhan makin hampir.. tengah bercadang untuk mencari tempat untuk berbuka puasa bersama keluarga , tersayang, tercinta dan bersama ehem ehem.. tapi takde idea nak kemana? Kalau pun ada idea tapi boleh dikatakan rata rata harga buffet untuk berbuka puasa yang ditawarkan boleh mencecah hingga ratusan ringgit.. Kalau setakat makan sorang sorang rasanya takde masalah dan masih bleh tersenyum lagi.. Tapi kalau kau dah berniat nak belanja satu family dari tersenyum boleh buat menangis bila terima bill nanti.. betul tak? Jadi macam mana.. masih mahu mencari buffet berbuka puasa yang terbaik tetapi TERMURAH? Haaa tak perlu menangis di bucu katil lagi.. Moh Mak Dara bawakan anda ke sebuah restoran makanan Thai yang menyediakan BUFFET RAMADHAN yang benar benar MURAH dan amat amat berbaloi untuk dikunjungi untuk tahun 2017 ini.. TERMURAH TU BERAPA??? Buffet ramadan hanya RM39.90 per pax kalau korang order 7 hari awal. murah kannn.. mana nak dapat lagi harga runtuh sebegitu? Di mana? Di STREAT THAI.. Moh tengok apa yang ditawarkan oleh Restoran STREAT THAI ini jom..



Image may contain: 2 people, food

Image may contain: food


Mak Dara kompommm memang hampir kesemua teman blogger mak dara akan membuat review dengan menghupload berbelas malahan berpuloh keping gambar sekitar restoran STREAT THAI ni.. Jadi mak nak buat suatu kelainan.. Mak Dara nak review melalui VIDEO.. Haaaa korang pun tahukan pekerjaan sebenar mak dara adalah seorang penulis skrip dan antara skrip yang mak dara tulis adalah rancangan masakan . Jadi sesekali nak juga merasa seperti HOS untuk rancangan makan makan.. Moh le layanz video Mak dara di STREAT THAI tempoh hari...

VIDEO REVIEW STREAT THAI oleh MAK DARA 


Image may contain: 3 people, indoor
Mak Dara sedang interview Kitchen Manager Encik Amin

Image may contain: people sitting, people eating and food

Image may contain: one or more people, people sitting, table, food and indoor

Image may contain: one or more people, people standing, people sitting and indoor

Image may contain: 1 person, sitting and food
Mak Dara sedang mereview menu yang terdaapat di STREAT THAI

Image may contain: 8 people, people smiling, people sitting and food

Harga: Untuk harga promosi tempahan 
7 hari awal: RM39.90++ 
Harga Normal : RM49.90++ (dewasa) 
 RM 19.90++ (Kanak 6 hingga 12 ) 

 Masa perniagaan: 
Setiap hari : 7 PM-9:30 PM 

 Lokasi: 
(Jaya One) 100-G.001 The School No.72A Jalan Universiti, 
Petaling Jaya 46200 Selangor, Malaysia 

Laman Web

 Tempahan: +603-7496-1297

Ok jangan tunggu lagi.. Jom tempah awal untuk melayakkan anda mendapat harga buffet termurah!!!!! Jommmm berbuka bersama sama di STREAT THAI!!!!

Image may contain: 1 person, sitting, eating and food


Monday, May 1, 2017

Selamat Hari Buruh 2017

1 MAY 2017 merupakan HARI BURUH .  Maka dikesempatan ini Mak Dara ingin mengucapkan SELAMAT HARI BURUH kepada anda semua .. Anda telah bekerja dengan penuh amanah dan dedikasi maka ini adalah hari anda..!!!!

Minyak Buruh bersama model meroyan muahaha ;p

Apa tunggu lagiii CUTIIIIIIIIII kan.. Moh le pegi bercoti.. Dok sah dipikiaqkan sangat dengan kerja.. Masa ni lah elok diluangkan bersama ibu bapa, anak anak, suami, bini bini.. Err bini bini? Karang bercoti dalam hospital pulak hampa nanti hahaha.. Walau apapun aktiviti anda sempena Hari Buruh tahun ni semoga semuanya selamat dan gembira bersama tersayang in syaa allah dengan izin Allah swt.

SELAMAT HARI BURUH 2017!!!!


THE ZISTERS @ ASTRO AWANI

Mak Dara @ AXA AFFIN Life Insurance Malaysia

Mak Dara @ IKLAN MAYBANK