Wednesday, July 4, 2018

Ultherapy, Rawatan Baru Dari Premier Clinic Bagi Mengencangkan Leher dan Kulit Wajah

Wanita dan kecantikkan memang tidak dapat dipisahkan. Terdapat pelbagai jenis rawatan kecantikkan yang ditawarkan kini. Namun kita harus lah memastikan setiap rawatan yang bakal kita lakukan adalah selamat dan berkesan. Dan sebelum melakukan sebarang rawatan kita harus buat sedikit penyelidikan tentang kaedah rawatan , keberkesanan dan sellidik juga tempat atau klinik yang menawarkan rawatan itu. Bila dah betul betul pasti maka teruskan niat anda untuk mendapatkan rawatan itu. Bagi Mak Dara, Mak telah memilih untuk melakukan RAWARAN ULTHERAPY .

Image may contain: 1 person, smiling, outdoor
Mak Dara di hadapan Premier Clinic cawangan TTDI


APAKAH RAWATAN ULTHERAPY?

Rawatan Ultherapy adalah satu-satunya rawatan yag diluluskan Pihak Pentadbiran Makanan Dan Ubat-Ubatan Amerika Syarikat (US FDA)  tanpa melibatkan sebarang pembedahan dan suntikan. Rawatan ini hanya menggunakan mesin khas dan berfungsi melalui gelombang bunyi ultrasound pada setiap lapisan kulit anda.


Image may contain: 1 person

SIAPA YANG SESUAI UNTUK MENJALANI RAWATAN ULTHERAPY INI?

Lazimnya, wanita berusia 30 tahun ke atas mula mengalami tanda seperti mata yang letih, lingkaran gelap kehitaman dan mempunyai kedutan pada bahagian kelopak mata. Untuk itu, rawatan Ultherapy sangat sesuai bagi membantu mengaktifkan kembali lapisan kolagen pada kelopak mata lalu menganjalkannya. Durasi rawatan  mengambil masa 10 hingga 15 minit. Kesannya boleh dilihat  seawal tiga bulan selepas rawatan dan kekal  sehingga 12 bulan, bergantung kepada penghasilan kolagen individu itu sendiri.

Dan Mak dara telah memilih PREMIER CLINIC cawangan Taman Tun Dr Ismail untuk menjalani rawatan  ULTHERAPY ini kerana PREMIER CLINIC telah di VOTED kan sebagai TOP 3 BEST AESTHETIC CLINIC di Malaysia !!! Kita harus memilih yang terbaik untuk diri kita . Dan ini pulak untuk kecantikkan wajah, harus lah lebih cerewet dan teliti .. Setuju tak?



Image may contain: 9 people, people smiling, people standing and indoor



BAGAIMANAKAH MASALAH INI DIRAWAT?
Ultrabunyi Tertumpu Keamatan Tinggi (HIFU) ialah teknik menegangkan dan meremajakan kulit. HIFU merangsang pengeluaran kolagen di dalam kulit melalui tenaga ultrabunyi. Ulthera adalah mesin yang pertama seumpamanya di pasaran. Mesin ini memberikan rawatan tanpa bedah untuk mencantikkan kulit. Mesin Ulthera yang digunakan oleh Klinik Premier merawat kulit yang menggeleber dan berkedut melalui proses bergelar Ultherapy.
Sebelum Mak menjalani sebarang rawatan. Mak Dara dibawa bertemu dengan Dr Kee untuk sesi consultation . 


sesi consultation bersama Dr Kee

Semasa sesi perundingan, doktor akan menentukan sama ada individu itu sesuai atau tidak untuk menjalani rawatan Ultherapy ini dan doktor juga akan membincangkan keraguan atau kebimbangan yang kita rasa.

Selepas selesai sesi consultation bersama Dr Kee dan setelah mengetahui dimana masalah yang harus dirawat dengan rawatan ULTHERAPY ni , Mak Dara dibawa untuk mengambil gambar . Ini bagi melihat kesan sebelum dan selepas rawatan. (before after picture) 


Image may contain: Adza Irdawati Adenan, text
(sesi mengaambil gambar before after picture) 

Setelah itu barulah Mak Dara dicucikan wajah dan kemudian masa untuk meletakkan krim kebas (numbing cream) di wajah.

sesi meletakkan krim kebas (numbing cream) di wajah

Antara perkara yang menarik tentang rawatan ULTHERAPY ni ialah ia adalah rawatan yang tidak perlu menjalani sebarang pembedahan atau sebarang suntikan. Dan yang paling bestnya rawatan ini tidak perlukan masa yang lama untuk baik. Kalau anda buat rawatan ni di sebelaah pagi.. dalam masa beberapa jam selepas itu anda dah boleh jalankan aktiviti anda seperti biasa. No Down Time kata omputih hehe . 

Ok setelah mak dara menjalani sesi perundingan , dah cuci wajah , dah ambik gambar , dah memakai krim kebas kini tiba masanya untuk mak dara menjalani RAWATAN ULTHERAPY.. Jeng jeng jeng nervousnya tak payah cakaplah.. Dalam kepala ingat "mesti sakit.." confirm sakit.." haha


 mak dara menjalani RAWATAN ULTHERAPY.

Seperti tak pecaya je. Rupanya takdelah sakit mana menjalani RAWATAN ULTHERAPY ni.. Buat penat je nervous nervous haha.. Macam mana nak describe pada anda ya.. Rasanya macam gigit semut dan panas sikit sikit je. Terima kasih kepada krim kebas hehe.

Tahukah anda ? Hanya satu sesi RAWATAN ULTHERAPY sahaja yang diperlukan untuk menegang dan meremajakan kulit. Anda mungkin dapat melihat perubahan pada kulit anda selepas menjalani rawatan, tetapi lazimnya hasil ini menjadi lebih nyata selepas 2-3 bulan.Ini memberi kolagen masa bertindak terhadap kulit, iaitu menegangkan kulit untuk mengurangkan kedut dan tanda penuaan pada bahagian yang dirawat.

Alhamdullilah akhirnya berjaya juga mak menjalani RAWATAN ULTHERAPY ni.. Tak sabar nak tengok kesannya dalam masa sebulan dua akan datang.. Harap harap lemak lemak degil di wajah, pipi dan terutama double chin tu berkurangan lah hendaknya... aamin insyaallah.

Image may contain: Adza Irdawati Adenan, closeup
ni namanya pose nak sorok double chin haha
harap harap lepas menjalani RAWATAN ULTHERAPY double chin ni kurang huhu

Macam mana? Korang pun nak buat rawatan ULTHERAPY ni? Bolehlah terus ke PREMIER CLINIC di cawangan cawangan seperti di bawah ya.

CAWANGAN TTDI:
31, JALAN WAN KADIR 2, TAMAN TUN DR ISMAIL,
60000 KUALA LUMPUR.
TEL: 012-6625453

CAWANGAN BANGSAR:
40, JALAN TELAWI, BANGSAR BARU,
59100 KUALA LUMPUR.
TEL: 012-6624278
CAWANGAN PUCHONG:
G-15, IOI BOULEVARD, JALAN KENARI 5, 
BANDAR PUCHONG JAYA, 47100 
PUCHONG, SELANGOR.
TEL: 016-7060101


THE ZISTERS @ ASTRO AWANI

Mak Dara @ AXA AFFIN Life Insurance Malaysia

Mak Dara @ IKLAN MAYBANK