Wednesday, November 21, 2018

Kisah Balu & Putus Asa

Pernah ada hari-hari, minggu atau bulan di mana anda merasa seperti letih untuk berjuang dan hanya ingin menyerah?
Kadang-kadang perkara tidak menjadi lebih mudah. Ada hari dan perkara dimana kita amat amat berharap agar pasangan kita tetap ada bersama kita supaya kita dapat selesaikan sesuatu bersama.
Tetapi itu tidak bermakna kita perlu berhenti berusaha bila mereka dah tiada. Ia mungkin memerlukan lima bulan, mungkin juga lima tahun , lima belas tahun ataupun lebih untuk kembali “normal”.. Tetapi kunci adalah untuk tidak pernah berputus asa.
Tetapkan matlamat, buat rancangan, dan teruskan berjalan.

Image may contain: cloud, sky, text, outdoor and nature



Kisah Balu - Foto Dan Kenangan

Sebagai balu.. saya tau 1 perkara WAJIB yang akan dilakukan oleh teman balu sekalian iaitu.... menatap gambar bersama arwah setiap hari.. betul tak??
Walaupun perit tapi kita kena akui, walau ditatap di ratap di kenang pada yang telah tiada.. mereka tetap tidak akan ada lagi bersama kita.. we need to stop being in denial.. kita tak boleh terus hidup dalam bayangan atau kenangan semata mata.. Walau tak menatap gambar mereka setiap masa setiap hari namun mereka tetap ada dalam hati dan jiwa kita . I know its not easy but we can!!
Tiba waktu kita harus bangun dan kuatkan diri untuk mencipta kenangan baru bersama yang masih ada..

Image may contain: cloud and sky, text that says 'Berhenti melihat semua foto lama atau terus mengenang perkara yang telah tiada Mula mencipta foto dan kenangan baru bersama mereka yang masih ada adza Irdawati'

THE ZISTERS @ ASTRO AWANI

Mak Dara @ IKLAN MAYBANK